Avatar billede prodigychild Novice
07. oktober 2010 - 15:40 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken spilcomputer til fritidsklub

Hej

Jeg ønsker lidt hjælp og forslag til hvilken spilcomputere jeg bør investere i til vores computerrum i klubben.

Vi har lige nu 10 computere i vores computerrum, computerne er mellem 2½ og 7 år gamle. Jeg har lige nu fremlagt en plan for fremtidig investering.

Planen er:
Vi køber 2 stk. nye computere indenfor 2 uger, og 2 stk. igen i januar, og herefter 2. stk. året efter, og igen året efter osv.
Det skulle gøre det mere budgetvenligt. Nå, men spørgsmålet er så, hvilken computere skal vi investere i. De skal køre de næste 3-5 år. Vi har pt. hovedsagligt HP. På computerne spilles mest Counter Strike: Source, Warcraft III, World of Warcraft, Sims 3 og lidt småspil. Ved godt at det ikke trækker det vilde, men der skal være plads til lidt fremtidige krav fra spillene. Budgettet hedder ca. 6500/pr. computer (u.skærm). Skal vi finde en færdig løsning som f.eks. en HP Pavillion XXXX, eller er vi ude i en form for HP business pc + et godt grafikkort, eller noget helt 3.

Håber der er et par gode idéer og forslag. Er der facts der mangler, så spørg endelig.

/Carsten
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2010 - 17:06 #1
Med de relativt begrænsede krav behøver i ikke spendere 6.000 kr. pr. pc. Det kan godt være at en bedre computer holder en anelse længere, men forældelse sker alligevel så hurtigt, at jeg hellere ville skære en tredjedel af prisen og til gengæld købe nye computere oftere.
Alle computere på denne liste kan klare dine behov.
Avatar billede lockmedown Nybegynder
10. oktober 2010 - 23:26 #2
Jeg synes ikke man skal købe hp lige nu da jeg synes man høre om så mange der har haft problemer ;)
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2010 - 23:56 #3
A'hva'ba?
Hvor har du læst at de skulle have særligt mange flere problemer end alle andre?
Håber ikke bare du smider et svar for at håbe på at kunne hapse point :)
Avatar billede IT-Caveman Nybegynder
11. oktober 2010 - 05:49 #4
Hej.. Jeg er EDB-Tekniker (det hed det altså dengang) og jeg er også far til en datter på 18 (the sims,karafun) og en søn på snart 16 (wow,battlefield2,cod-mwf2,osv.) jeg bygger idag custom-pcs og derfor også mine børns, men ovennævnte spil er jo i vidt forskellige grupper.det nemmeste ville vel være hvis du boede i nærheden af mig, men sådan fungerer sitet jo ikke. men jeg har et RIGTIG godt bud på hvad i bør anskaffe jer som de første 2 maskiner.

1: til drengene og alt deres helt vildt krævende grafik bør i
  købe
  Acer Aspire M5811, den processor er ikke verdens hurtigste men
  det meste klares af GPU-en (grafikkortet). en vigtig detalje
  ved
  denne maskine er at acer har lanceret hele TO maskiner med
  samme
  navn og nummer, forskellen er derimod VIGTIG den som i skal
  købe
  har hele 2Gb RAM på gfx den anden kun 1 Gb, dette er meget
  vigtigt da denne maskine er klart overlegen grafisk.
  Og skal også være det, den har også extra meget fysisk RAM
  på bundkortet endnu en detalje som gør den ideel som "Drenge"
  maskine.
  hvis i bruger www.edbpriser.dk og søger på færdige stationære
  i prislejet 5000-6000.- og sorterer efter popularitet kommer
  den I skal have , først.pris ca. 5700.- u.skærm

2: Til pigerne og deres mere eventyragtige spil med mange
  "gør det selv" finesser som feks i The sims , i ved hvadfor et
  bord skal de have-naj-ik-det-det osv. men disse spil kræver
  mange gange at der bruges rigtige billeder, og det kræver en
  god foto/video brugerflade som følgende maskine har.
  Den hedder PC Nordic Superior Gaming PCNI7-3.
  Pris ca. 5500.-
  Navnet er lidt misvisende, Der skal dog ikke herske nogen
  tvivl om at det er en ganske god gamer.(meeen, superior !?)
  Hvis jeg kunne få det som jeg ville så: tog jeg cpu-en fra
  Superioren og byttede den om med Acers (de passer i samme
  sokkel og kan det samme der er kun hastigheden til forskel,
  Acers er en Intel core i3 og superioren i7, så ville begge
  maskiner være som havde de været bestilt hos mig..!)
  AHH- jeg ville måske også prøve at bytte gfx cards og se..!)
  Det er vel ikke så heldigt at i har nogle freelance
  teknikere, som mig, i nærheden af hvor i holder til...?
  Jeg ved godt at de unge drenge (freaks eller nørder) godt
  kan, MEN SÅ RYGER GARANTIEN..!!!
  Lige hertil sidst, skulle i ikke ønske at der skal være
  forskel på maskinerne er der ingen tvivl hos mig : ACER A.
  Og lige en anden ting , jeg HAR skam været inde og vende
  omkring Gamers-Review.Og der er også taget højde for
  opgraderinger, (det er der nemlig plads til)

  Håber ovenstående kunne hjælpe, du er under alle
  omstændigheder velkommen til at kontakte mig.
  oplysningerne ligger i min profil.

                    Rgds.    The-Caveman

  (det er mit spiller navn, måske nogle af dine drenge kender
  det eller er stødt på det, jeg spiller mest COD_MWF2.MOHAA.
  Og Battlefield..min søns venner synes det er sejt at have en
  far som ikke kun kan bygge dem men også gider at SPILLE..!
  hvor..sygt og totalt op igen.!)
Avatar billede IT-Caveman Nybegynder
11. oktober 2010 - 05:54 #5
Jeg glemte lige... gfx = grafikkort
Og når man læser Nordic S... så ser det ud som om der står PCNI7-3
det gør der og så men det ses mere korrekt med småt..: pcni7-3
altså et iiiiii og ikke et et
Avatar billede IT-Caveman Nybegynder
11. oktober 2010 - 06:00 #6
Ja hvad er det for noget gas uden hold i...!! jeg har arbejdet som EDB-Tekniker i 12 år og HP er et af de mærker hvorom jeg aldrig har
kunnet nævne en GOD grund til ikke at anbefale det når nogle kunder spurgte sådan lidt privat (hva´synes du om-øøh) person til tekniker og tilbage igen.

SÅ.. CUT THE CRAP..!
Avatar billede IT-Caveman Nybegynder
11. oktober 2010 - 06:32 #7
Hej..igen-igen..Jeg har lige en side bemærkning :
Hvis i køber Acer Aspire, så ligger den jo ca. 1000.- under budg.
Disse penge burde i lægge til side til kommende opgraderinger, så er i bedre rustet til at jeres planer/budgetter holder.

The-Caveman
Avatar billede prodigychild Novice
11. oktober 2010 - 10:59 #8
Hej med jer og tak for jeres inputs.

Super lækkert med lidt gode råd. Efter at have kigget lidt frem og tilbage på diverse computere, har jeg efter at have gransket diverse sider, samt trustpilot valgt at bestille 2 spilcomputere hos MM-Vision ( http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99107&type=pcsystem ) . Der er det vi skal bruge, måske en smule overkill, men der er også skåret en masse fra vi ikke skal bruge.

Jeg vil gerne dele de 120 point mellem Kimsey0 og IT-Caveman. IT-Caveman, rigtig mange tak for tilbuddet om at kunne kontakte dig for yderligere hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2010 - 13:14 #9
Nu er du vel bevidst om at den computer du har bestilt ikke kommer med et styresystem, og at du derfor skal have to gange Windows liggende, ikke?
Avatar billede prodigychild Novice
11. oktober 2010 - 13:22 #10
Jo tak, det er jeg klar over. Der er også bestilt styresystem med, men linkede såmænd bare til computerens specs.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2010 - 13:34 #11
Glimrende :)
(Selvom det vel så går lidt over budgettet?)
Avatar billede prodigychild Novice
11. oktober 2010 - 13:53 #12
Hehe, ja, det var super. Ja, det gik en smule over, men tæt på alligevel. Man skal jo altid regne med lidt tolerance i budgettet. :o)
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2010 - 14:00 #13
Det kommer sku' an på hvor man er. Heldigt at jeres klub har budgettet i orden :D