Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
05. oktober 2010 - 15:07 Der er 8 kommentarer

Android widget

Hej alle.

Nogle der kan hjælpe mig? Jeg skal bruge en simpel widget til Android.
Det er bare en knap, med et lille lys i.
Når man trykker på den for at aktivere lyset, skal enheden ringe op til *101#, og når man trykker for at slukke lyset skal den ringe #101# - simpel DTFM.

Er dette muligt? :)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
05. oktober 2010 - 15:32 #1
Det vil være muligt ja.

Se:
http://developer.android.com/guide/appendix/g-app-intents.html

For en reference til hvordan du kan lave et call, via intent.
Bemærk at dit program skal bede om tilladelse til at lave opkald (via permission file) se:
http://developer.android.com/guide/topics/security/security.html

Derudover skal dit program fungere som et widget. Se:
http://developer.android.com/guide/topics/appwidgets/index.html
Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
07. oktober 2010 - 09:01 #2
Hej :)
Nu er jeg utrolig dårlig til dette, så ville hører om nogle ville kunne hjælpe mig? Jeg kan åbenbart slet ikke få lov til at installere Googles androidudviklingsprogram på min computer...
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
07. oktober 2010 - 09:23 #3
Hvad går galt?

Installer Eclipse, installer Android SDK,

Så burde det virke
Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
07. oktober 2010 - 09:35 #4
Jeg kan ikke installere android SDK, da jeg kun ejer en arbejdscomputer med meget høje sikkerhedskrav (er i telebranchen)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
07. oktober 2010 - 09:59 #5
Prøv i stedet at åbne eclipse, find URL til sdk'et og importer det ind i eclipse..
Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
07. oktober 2010 - 10:54 #6
Det får jeg ikke lov til. Vores sikkerhed er for høj .__.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
07. oktober 2010 - 10:59 #7
Så må du have fat i computer administratoren jo. Der er ikke andet at gøre.
Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:50 #8
Er der nogle herude, som har mulighed for at installere SDK og lave en widget for mig? . den skal bare være en toogle, som er slukket ved installation. efter tryk sender den *101# dtfm og bliver grøn. dette skal huskes hvis telefonen har været slukket. og når den er grøn skal man kunne trykke og den sender #101# og slukker. man skal kunne nulstille den så den sender #101# og bliver slukket fra menuen, hvis det nu opstår en fejl