Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 11:26 Der er 48 kommentarer

Installere min harddisk WD5000AAKS

Jeg har samlet ny computer, og min harddisk gider ikke lade sig installere windows 7 på.

Har lagt øret ned til den, og hørt at den virker, samt jeg kan se den inde i min BIOS setup.

Jeg har været inde på wdc.com og hentet et harddisk installations kit, som passede til min harddisk. WD Caviar Blue SE16 WD5000AAKS.

Efter jeg har brændt iso' filen ned på en cd, og sat den i maskinen. Kommer den op med, cannot read license agreement file.
og efter at den ikke kan finde A:\COMMAND.COM

Hvad har jeg gjordt galt.

Da jeg prøvede at installere windows 7 skrev den: Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key

Hvad skal jeg gøre for at installare windows 7 på den?

Mvh Ham alle kan li :-)

PS. Stavefejl er gratis :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. oktober 2010 - 11:34 #1
Så fortsttes herfra?http://www.eksperten.dk/spm/920303
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 11:35 #2
Nej, jeg skal ikke have sat min harddisk til primary master.
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 11:37 #3
Jeg vil bare et konkret svar hvad det er jeg skal gøre for at få det til at virke, vil helst undgå diskutioner :)
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2010 - 11:37 #4
Øhh, hvorfor nyt spørgsmål ???

Kig lige på reglerne:
11.oprette det samme spørgsmål flere gange - heller ikke selv om spørgsmålet kunne ligge i flere kategorier. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2010 - 11:38 #5
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 11:38 #6
Det er ikke det samme spørgsmål jo ?
Kan du se nogen steder jeg har skrevet i denne tråd hvordan jeg sætter min harddisk til primary master? :)
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2010 - 11:40 #7
brændt iso' filen ned på en cd - hvor har du den fra ??
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 11:40 #8
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2010 - 11:42 #9
Glem det, jeg opgiver :-)
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 11:44 #10
NEJ :) det må du ikke :C
03. oktober 2010 - 11:45 #11
Vil også gentage #7 ?
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. oktober 2010 - 11:49 #12
Som du formentlig ved, indeholder en ny HD jo ingen informationer.
Den skal først formatteres (måske opdeles i partitioner) og derefter have installeret styresystem ( Windows/ubuntu ?).
Hvorfor du har lavet en CD med iso-fil ? -det leder tanken hen på 'KILL-disk' !!
At comp ikke kan finde command.com-filen på A-drevet er vel logisk nok, den fil ligger vel på den CD, hvor du har dit
styresystem (Win7) .
Prøv at gå i din BIOS og sæt CD som første  boot-device, - start så comp med den originale Win7-cd' isat, - følg med på skærmen, hvor du skal vælge partitionering, filsyastem (FAT/NTFS) m.v.
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. oktober 2010 - 11:59 #13
Nå.- der er (igen) sket en del,mens jeg har forsøgt en 'prikkerunde' på tastaturet, -!
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 12:08 #14
Jeg har sat min cd til at være første boot device, men den skriver stadig.

Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key

Hvordan opdeler jeg min harddisk i 2 partitioner? Via bios, da den slet ikke vil gå ind på min win7 disc ?
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 12:08 #15
Karise_larry, så vil jeg gentage mig selv #8    :)
03. oktober 2010 - 12:15 #16
For lige at dele problemet: KAN du/den overhovedet finde ud at BOOTE på et Bootbar CD/DVD medie?

Er det en original WIN7 DVD ?

PC'en SKAL kunne boote derpå; uanset hvilken Harddisk(e) der er monteret...

---

PS: Harddisken opdeles undervejs ved Windows (XP, Vista, WIN7, ...) instalationen; ikke noget med BIOS at gøre ...
03. oktober 2010 - 12:16 #17
... og det ER vel et DVD drev *S* ?
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 12:21 #18
Yep det er original win7 cd, og det er et DVD drev.
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2010 - 12:25 #19
Hvis nu spørger havde svaret i det tidligere spørgsmål, så var der måske en hel del indlæg der kunne springes over.

Bl.a
http://www.eksperten.dk/spm/920303#reply_7661417
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 12:27 #20
Det virker ikke det der står i den tråd, heller ikke de nye ting i har skrevet :C
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2010 - 12:29 #21
Det virker ikke det der står i den tråd, heller ikke de nye ting i har skrevet :C - så er jeg bange for at, du ikke udfører det korrekt :-)
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 12:31 #22
Skriv en step to step guide, så skal jeg nok følge den 100%
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2010 - 12:37 #23
Jamen, det er jo ikke den store videnskab.

1. Sæt HDD til SATA stik 1 på bundkortet
2. Sæt DVD til SATA stik 2 på bundkortet
3. Reset default settings i bios og derefter sæt DVD til 1.boot -  gem de ændringer du har lavet.

Isæt din W7 DVD i drevet og genstart pc`en
Nu skulle den gerne boote op på DVD og gå igang med install. - såfremt du trykker på en tast.

PS:
Hvis den ikke booter op med W7 dvd, så prøv først at genstarte og tryk på enten F11 eller F12 (står muligvis på bios skærm) for boot menu.
Hvis der nu popper en menu op, så vælg CD/DVD-drev.
Denne menu fungere uanset om du har sat den til 1.boot på HDD eller CD i bios opsætningen
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 12:47 #24
Jeg har sat harddisken til SATA sitk 1 på bundkortet
og DVD til SATA stik 2 på bundkortet.

Jeg har trykket load default settings, i bios og derefter sæt den til at boote fra dvd som nr 1 og hdd som nr 2.

Jeg tænder min computer uden at trykke f11 eller f12, og den kommer med : Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key

Bagefter genstarter jeg igen (ctrl+ alt + delete).
Trykker f11 og den kommer frem hvad jeg boote med,
jeg vælger CD/DVD og den skriver det samme igen:
Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key
Avatar billede ksoren Nybegynder
03. oktober 2010 - 12:52 #25
Punkt 4: fjern fedtede fingre og ridser fra cden
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 12:53 #26
Hvordan fjerner man ridser ?
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2010 - 13:04 #27
Den W7 dvd, den er vel en huld version og ikke en opgraderins dvd som kun kan installeres ovenpå en Vista eller opgradering af et eksisterende W7 home til f.eks Ultimate ?
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2010 - 13:04 #28
huld  = FULD
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 13:13 #29
Ja, det har du ret i , det er en Windows 7 Ultimate 32 bit jeg har købt.

Jeg har license nummer og det hele.
03. oktober 2010 - 13:17 #30
Har du andre Bootbare CD/DVD medier 'ved hånden' ?
Bare for at prøve...
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2010 - 13:19 #31
Fint, men når du udfører

Trykker f11 og den kommer frem hvad jeg boote med,
jeg vælger CD/DVD og den skriver det samme igen:
Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key

Begynder den så at kører på drevet (booter) og kemmer frem med noget tekst, hvor du skal "trykke på en tast for at starte osv"??
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 13:20 #32
Nej den går bare direkte videre til det der tekst ting, den siger ik jeg skal trykke på en knap

@
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 13:21 #33
Karise_larry

har ikke andre drev ved hånden lige pt.
bor du i karise ?

Så kan jeg komme forbi med maskinen, hvis det var at du ville kigge på den.
Avatar billede ksoren Nybegynder
03. oktober 2010 - 13:25 #34
I #0 har du hentet en isofil og brændt den. Denne kan du godt starte på. Så umiddelbart er hardwaren i orden.
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2010 - 13:26 #35
Du svarer ikke på:
Begynder den så at kører på drevet (booter) - altså kan du hører at DVD-drevet spinner op eller står det stille ??
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 13:34 #36
Den står stille med, win7
men ikke med den iso fil jeg har brændt ned, der spinner den .
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2010 - 13:36 #37
Den står stille med, win7
men ikke med den iso fil jeg har brændt ned, der spinner den .

Det lyder ikke godt, har du mulighed for at prøve at boote den W7 DVD på en anden maskine, så dens boot sektor kan tjekkes ??
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 13:37 #38
Ja, det har jeg, der går lige 5min inden jeg svarer igen.
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2010 - 13:38 #39
jeg smutter også lige en time eller to :-)
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 14:05 #40
CD en virkede ikke, er igang med at brænde en ny (lovlig cd, som jeg har hentet fra microsofts hjemmeside.
03. oktober 2010 - 14:14 #41
... prøv også om den kan Boote på enhver anden PC m/DVD drev ? Selvfølgelig ikke begynde at formatere/instalere osv...
03. oktober 2010 - 14:15 #42
Nu har du skrevet CD flere gange; til Vista + WIN7 er der tale om en DVD ...
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2010 - 16:51 #43
Den W7 DVD du omtaler i  #29 - er det også en du har hentet via nettet eller har du fået den i en boks udgave fra en butik ??
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 16:55 #44
Tak for alle svarene, angående DVD'en med win7 på.
Det viste sig at være, DVDen med win7 på der var
beskadiget. Ikke med ridser, men inde på dvd'en var
der sket noget.
Løsning.

Jeg downloaded Windows 7 Ultimate 64-bit
Smed det ned på en dvd skive.
Og den bootede, fra cd'en.

Tak for alle svarene.
Vælger at give point'ne til haverslev, da han har fulgt mig lige fra starten og kom med de mest konkrete svar :)

Med backup fra karise_larry
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 16:55 #45
Lav lige et svar :)
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2010 - 17:08 #46
Godt det virker, men er den DVD købt i butik, så klag over den, den enten byttet eller penegen retur.
Avatar billede haverslev Novice
13. oktober 2010 - 21:08 #47
Avatar billede haverslev Novice
03. november 2010 - 20:26 #48
Kan der lukkes her eller ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3