Avatar billede sineogjjesper Nybegynder
03. oktober 2010 - 10:30 Der er 3 kommentarer

Router til switch

Hej Eksperter :)

Jeg har en lidt ældre router fra Linksys (WRT54 GL)

Er der nogen der ved om jeg kan sætte den op til at fungere som switch ?

Jeg har fået et nyt modem fra min ISP, og der er indbygget wlan, samt 4 porte. Jeg er ikke helt tilfreds med mit trådløse netværk, og har derfor lagt kabler ud i huset hvor vi har diverse enheder som skal på nettet, heriblandt: NAS, 3 Computere, printer mm.

Jeg har derfor bruge for en ekstra switch, men da jeg er lidt presset økonomisk ville jeg høre om det var muligt at sætte den op til switch istedet.....

Mvh.

Jesper
Avatar billede jacla Nybegynder
03. oktober 2010 - 12:16 #1
Det skulle der ikke være noget til hindre for.

prøv dette link:

http://homecommunity.cisco.com/t5/Wireless-Routers/Use-WRT54G-as-Wireless-Switch-only/m-p/88638

vh

Jan
Avatar billede zynzz Praktikant
03. oktober 2010 - 12:17 #2
Slå DHCP fra inde i den...
Avatar billede python Nybegynder
08. oktober 2010 - 11:01 #3
alternativt kan du jo smide OpenWRT eller DD-WRT på boksen så kan du gøre lige hvad du har lyst til.