Avatar billede german Nybegynder
03. oktober 2010 - 10:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Listesystemet C5 4.0SP1

Jeg har nogle problemer med at få dannet en fil korrekt til filoverførsel hos Told&Skat - Filen dannes under Finans-Periodisk-ToldodSkat - Listesystemet. XALkørslen hedder ListesystemDisk.

Jeg får oplyst fra Skat at der mangler et ydelsesnummer bestående af 15 nuller og et +. Hele linien pr. kunde skal indeholde 89 tegn,

Jeg kan ikke få koden til at give mig det nødvendige antal tegn -
Har I nogen gode forslag?

På forhånd tak!!
Avatar billede mariaf Juniormester
04. oktober 2010 - 20:24 #1
Opdatering ville løse problemet.

Ellers skal du nok have ændret variablen til 89 tegn, og de skal være fyldt ud med blanke fra starten af - vil gætte på at teksten indsættes vha Poke.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
04. oktober 2010 - 20:45 #2
Skat har lavet om i formatet! Jeg ved ikke om det er rettet i en opdatering til C5, men det kommer nok ikke til version 4.
Jeg har rettte det ved kunder direkte i eksportkørslen!

//Tommy
Avatar billede mariaf Juniormester
05. oktober 2010 - 00:46 #3
Det kommer helt sikkert ikke i en 5 år gammel verseion. De retter højst i 2008, men ikke alle ting.
Avatar billede german Nybegynder
07. oktober 2010 - 09:23 #4
Nu var det ikke for at høre om Microsofts politik vedr. opdatering med mere - men er der nogen af jer, der har et konkret svar - kode f.eks ?:)
Avatar billede mariaf Juniormester
07. oktober 2010 - 21:06 #5
Koden har du fået :-)

Når man vælger ikke at blive opdateret, så vælger man også de problemer der følger med. Det handler ikke om opdateringspolitik, men om de valg, man foretager sig. Der er jo nogle, der stadig kører windows 98, og fint med det. Det har bare konsekvenser.
Avatar billede german Nybegynder
11. oktober 2010 - 20:32 #6
Det kan være jeg har fået koden - men forstår egentlig ikke dit indlæg? - Jeg forstår at Tommy har redigeret xal-kørslen hos nogle kunder - kan du - Tommy - delagtigere gøre mig i, hvori ændringen bestod.

Og til Mariaf - Jeg har i øvrigt forstået at det ikke er sidste version jeg arbejder med!!

Ser frem til at høre fra jer.
Avatar billede mariaf Juniormester
11. oktober 2010 - 21:52 #7
Du nok have ændret variablen til 89 tegn, og de skal være fyldt ud med blanke fra starten af - vil gætte på at teksten indsættes vha Poke.
Avatar billede german Nybegynder
19. oktober 2010 - 20:00 #8
Jeg takker for indlæggene og søger videre efter en løsning - løsningen er ikke at ændre variablen - sådan til almen information