Avatar billede vieira Nybegynder
03. oktober 2010 - 09:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

udskiftning af ram på acer aspire 5102

Hej

Jeg har en bærbar acer aspire som kun har 1 GB ram, og kunne godt tænke mig at få mere ram i, jeg ved den kan trække 4 GB, men ved ikke helt om det er noget jeg selv kan finde ud af at skifte eller om der skal en professionel til det. Jeg kører XP.

1. Er det nemt at skifte ram på en acer aspire 5102.
2. Hvor køber man de billigste og bedste ram.
3. Skal man have 2 ens ram i computeren eller kan man nøjes med 1x1 GB og 1x2 GB, har hørt der skal være 2 ens ram i, men ved at min computer kun har 1x1 GB ram nu, hvordan kan det lade sig gøre.

på forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede stagedk Nybegynder
03. oktober 2010 - 10:06 #1
1: Ja det er ikke så svært :).
2: Billige og Bedste kan bare ikke passe sammen. du kan få nogle okay ram til en okay pris :).
3: Du behøver ikke have 2 ens ram, men de vil køre bedre hvis du har 2 ens :).

- Husk at hvis du har XP x86 (32 bit) kan den kun trække 2,75 GB ram.

RAM Guide: http://www.ehow.com/how_6766166_replace-acer-aspire-5102-wlmi.html
Avatar billede vieira Nybegynder
03. oktober 2010 - 16:12 #2
Nu har jeg ikke prøvet at åbne min computer, men skal man bruge noget værktøj for at sætte rammene i og evt pille de gamle ud, eller er de lige til at pille ud/sætte i.

xp86 (32 bbit) er det det samme som data width for der har jeg 64 bits