Avatar billede vieira Nybegynder
02. oktober 2010 - 21:09 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

acer aspire ram spørgsmål nu med point

Hej

2 små spørgsmål

1.Har en bærbar acer aspire, er lidt i tvivl om hvor meget ram jeg har i min computer, på fronten af computeren står der 1 GB DDR2 (support dual-channel), men hvis jeg går ind i kontrolpanel og ind i system står der kun 768 MB ram, hvordan kan det lade sig gøre eller kigger jeg på noget som ikke hører sammen.

2. Jeg kunne godt tænke mig at få noget mere ram i min computer, kan jeg se nogle steder hvad der er i i forvejen jeg mener om det er 2 klodser med 512 MB eller en med 1,0 GB ram.
02. oktober 2010 - 21:15 #1
Avatar billede vieira Nybegynder
02. oktober 2010 - 21:39 #3
har installeret SIW og går så ind i memory, hvor der står

Memory capacity 4096 MBytes
Memory slots 2

Device locator slot 1
capacity 1024 mbytes
memory type DDR2 (pc2-4300)
Data Width 64 bits

betyder disse tal at der er 2 slots men at det kun er den ene som bliver brugt af et stk DDR2 ram på 1024 mb ram, og at computer kan køre på 64 bit, og ialt 4 GB ram, hvis dette er sandt er det mærkeligt da jeg altid har hørt at der skal være 2 ram blokke i en computer
Avatar billede vieira Nybegynder
02. oktober 2010 - 21:50 #4
Tak for de 2 sider jeg kan sagtens læse det der står men er ikke helt sikker på hvad det betyder, men bekræfter det de ting som jeg skrev før.
Avatar billede haverslev Novice
02. oktober 2010 - 21:54 #5
Memory Expansion 2 sockets  = maskinen har 2 ram sokler
Maximum Memory 4.0 GB = Bundkortet understøtter max 4gb ram
Memory Comments PC2-4200 DDR2 SDRAM SODIMMs = ram typen maskinen kører med
Avatar billede haverslev Novice
02. oktober 2010 - 21:56 #6
men bekræfter det de ting som jeg skrev før

JA
Avatar billede vieira Nybegynder
02. oktober 2010 - 21:59 #7
tak for alle svarene hvordan giver jeg pointene
02. oktober 2010 - 22:02 #8
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5

NB: Som standard skal du ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede haverslev Novice
02. oktober 2010 - 22:08 #9
karise_larry < smid svar, så deler vi :-)
Avatar billede vieira Nybegynder
02. oktober 2010 - 22:10 #10
ok jeg har læst det, men er der en måde jeg kan give dig point på alligevel
Avatar billede vieira Nybegynder
02. oktober 2010 - 22:11 #11
jeg vil gerne give jeg begge point men hvordan gør jeg det?
02. oktober 2010 - 22:12 #12
Ping...

(Dette er så et [svar] - deles med andre ...)
Avatar billede vieira Nybegynder
02. oktober 2010 - 22:15 #13
tak for hjælpen tror det lykkedes at give jer begge 2 point