Avatar billede petert Forsker
02. oktober 2010 - 10:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp omkring USB Fierwier 400

Hej alle
Jeg skal hjælpe en bekendt med og indrette en arbejdsplads TV Redigering/Film klip.
Vi har brug for på hver side af stort skrivebord at kunne tilslutte ekstra udstyr båndmaskiner, Hd, osv.
Spørgsmål
Kan man eks. trække et kabel fra maskinen til venstre side af bord og sætte et box med 5 udtag, og fra den ene af de 5 trække et kabel til højer side også til en box med 5 udtag? ( både 1 til Usb og et til Fierwier 400) Skal disse boxe have strøm tilførsel?
På denne måde skal man ikke ned bag på maskinen hver gang og man får flere tilslutnings muligheder. Er der noget man skal være opmærksom på i denne forbindelse. (hastighed og den slags.)
MVH
Petert
Avatar billede noltus Novice
02. oktober 2010 - 11:00 #1
I skal have fat i en combo usb/firewire hub,som denne,nederst på siden http://www.daxten.dk/extendit-firewire-forl%C3%A6nger.html
Avatar billede haverslev Novice
02. oktober 2010 - 11:24 #2
Husk blot på, at selvom extenderen ikke tager noget strøm som sådan, så skal alle de tilkoblede USB enheder der sættes i extenderene have egen strømforsyning. Firewire kan klare noget mere - mener på stående fod, at det er op til 1,5A
USB kabel helst ikke over 5M .
Du vi kun kunne trække ca. 500mA fra selve USB stikket, fra 1 stik på bundkortet
Avatar billede haverslev Novice
02. oktober 2010 - 11:27 #3
Avatar billede petert Forsker
02. oktober 2010 - 11:52 #4
Mange tak for hjælpen vi går på jagt efter 2 stk. combo usb/firewire hub også tak til haverslev.
MVH
Petert