Avatar billede jipsey Nybegynder
02. oktober 2010 - 00:28 Der er 5 kommentarer

Telenor/Zyxel og Vista der driller ud af det blå

Hej alle,

Efter flere timer med hårdt arbejde, utallige forsøg og tilned influenza er det sidste udkald. Dette er skrevet fra vores Macbook der ikke har problemer med netværket. Kort fortalt er dette aftenens hovedpiner..

I eftermiddags ændrede jeg opsætningen på routeren da jeg læste mig til at WPE nok ikke var smarteste kryptering og at ved at ændre kanalen på routeren så kunne man opnå større stabilitet.

Uden problemer kørte det i et par timer, indtil min Vista-baserede HP tabte forbindelsen. Siden da har jeg tildelt den en statisk ip i maskinens opsætning og port-forwarded for den, som foreslået officielt og uofficielt.

Intet er lykkedes og nu kan det snildt se netværket, men vil under ingen omstændigheder logge på det. Vista mener at netværkskoden er forkert, men den har jeg ikke pillet ved og virker fint her på Macbook'en.

Jeg er i vildrede og er normalt ikke til at chokere, men dette her kom, ja, ud af det blå. Normalt vil jeg mene jeg er ok til at løse sådanne problemer selv, med hjælp af søgninger, men her må jeg give op. Og det huer mig ikke!

Så derfor håber jeg der er en bamhjertig sjæl der har et clue og jeg vil være yderst lykkelig for en håndsrækning, så jeg kan få min egen maskine igen. :o)
Avatar billede jokkejensen Novice
02. oktober 2010 - 00:35 #1
Åben netværks og delingscenter, administrer trådløse netværk, slet det accesspoint du arbejder på ?

vh
Avatar billede jipsey Nybegynder
02. oktober 2010 - 00:40 #2
Den når ikke længere end til at identificere netværket. Jeg har slået IPv6 fra i øvrigt - uden held.
Avatar billede jokkejensen Novice
02. oktober 2010 - 01:00 #3
og dit netværkskort understøtter den ny valgte kryptering ?
Avatar billede jipsey Nybegynder
02. oktober 2010 - 10:28 #4
Det var nok dét der drillede for nu er der hul igennem, efter jeg har "nedgraderet" til anden kryptering. Tak!
Avatar billede python Nybegynder
08. oktober 2010 - 11:18 #5
prøv evt. at finde nye netværksdrivere til kortet, men hvis det er et gammelt wifi kort kan det godt være den ikke kan klare andet end WEP, men her snakker vi 6+ år gammel?