Avatar billede circadian Nybegynder
01. oktober 2010 - 15:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Udbyder med ASP.NET

Man kan sige at jeg burde have tjekket om min nuværende udbyder (One) understøttede ASP.NET før jeg begyndte at programmere en ny hjemmeside i dette sprog, men det fik jeg ikke lige gjort. Det viser sig selvfølgelig at One ikke understøtter ASP.NET på deres servere.

Derfor er jeg nu på udkig efter en forholdsvis billig udbyder, der opfylder følgende:

Min 10 GB plads
FTP
ASP.NET selvfølgelig

Og så gør det ikke noget hvis der er fri trafik jo.

Jeg har kig på et Surftown Advanced (https://surftown.dk/webhotel-privat/sammenlign).
Der er godt nok ikke fri trafik, men 50 GB.
Er ikke helt inde i det med trafikken; hvis nu alle mine .aspx sider, .cs sider og andet gøgl fylder ca. 5 MB, har det så også indflydelse på trafikken? En enkelt .aspx fylder dog kun under 1KB, og det er jo dem der besøges, samt billeder osv.
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. oktober 2010 - 15:16 #1
I realiteten er der ingen udbydere der har fri trafik. De skriver de har fri trafik, men at de forbeholder sig retten til at lukke din webside hvis den medfører en urimelig belastning på serveren og netværket.

Surftown er så ærlige, at de rent faktisk fortæller hvor meget trafik de mener er rimeligt.

50 GB er rigeligt for langt de fleste hjemmesider. Men hvis du regner med at få titusindvis af besøgende hver dag, kan det være et problem. Eller hvis du laver en streaming side for videoer eller lignende (Men i sådanne tilfælde vil også One lukke for din webside).
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. oktober 2010 - 15:17 #2
Jeg vil vove at påstå, at overgår din trafik 50 GB, så bør du sætte op en dedikeret server.
Avatar billede Spotgun Seniormester
01. oktober 2010 - 15:42 #3
Til sammenligning, så har jeg været med til at drifte en pænt stor webløsning for en kunde, der havde omkring 5-700.000 besøgende hver måned. Trafikforbruget lå typisk omkring 2,5gb pr. md.

Så 50gb trafik skulle være mere end rigeligt at starte op med :)
Avatar billede circadian Nybegynder
01. oktober 2010 - 15:48 #4
Yes okay, så er det jo fint nok.

Men har I forslag til andre udbydere, eller er Surftown det eneste "billige"?
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. oktober 2010 - 15:51 #5
web10.dk er ganske billige
Avatar billede Spotgun Seniormester
01. oktober 2010 - 15:52 #6
Nu jeg tænker over det, så var der vist egentligt en CDN service indblandet, som serverede det meste grafik for sitet, så trafikforbruget er nok ikke helt til at sammenligne med alligevel.

Anyway, 50gb trafik er stadig en del ;)
Avatar billede Syska Mester
01. oktober 2010 - 16:22 #7
Du kan jo også selv aktivt så ind og sørge for at ting som ikke ændre sig bliver cached og være sikker på at compression er slået til på alt der rent faktisk kan pakkes, js, css, aspx, txt etc.

mvh
Avatar billede circadian Nybegynder
01. oktober 2010 - 17:31 #8
Har regnet lidt frem og tilbage mellem Surftown og web10, og valget falder på Surftown. Bliver kun 84 kr i forskel årligt, men får 10 GB mere plads hos Surftown.

#7 Okay, ja det kunne man jo prøve, selvom jeg ikke lige har styr på hvordan, men det kan man nok finde ud af til den tid.

aaberg_cc, spotgun: smid svar.
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. oktober 2010 - 18:15 #9
Svar
Avatar billede jjesp Nybegynder
03. november 2010 - 21:00 #10
Surftown er ganske gode og har fin support.

Men vær opmærksom på at de stadig ikke understøtter ASP.NET 4.0, hvilket er lidt irriterende...
Avatar billede jjesp Nybegynder
03. november 2010 - 21:07 #11
Er der forøvrigt nogen der har erfaring med addnet.dk? De ser ud til at understøtte asp.net 4 og er billigere end Surftown.
Avatar billede Syska Mester
03. november 2010 - 21:13 #12
Bare husk på ... du får hvad du betaler for ...

Nej, har ikke prøvet addnet.dk

mvh