Avatar billede Wensien Nybegynder
30. september 2010 - 13:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kræver en switch manuelt opsætning eller kan man få dem plugNplay?

Hej folkens

Jeg skal til noget LAN-party næste uge engang, og vi har normalt kørt sammenkobling over normalt wifi. Men det lagger og folk bliver smidt ud af spillene...

Googlede omkring og fandt ud af at svaret muligvis er en switch...

Jeg har ikke beskæftiget mig med switches siden jeg var lille og kan kun huske det var et helved at få computerne til at finde hinanden...

Vi skal forbinde både XP, Visat og 7

mit/mine spørgsmål er så:

findes der en switch som selv opretter ip'er og er REN plugNplay?

Og hvis ikke hvordan opsætter jeg ip'erne så de kan se hinanden? er kun interesseret i gaming ikke fil-overførsel...

håber i kan hjælpe
Avatar billede -mundi- Nybegynder
30. september 2010 - 13:46 #1
Langt størstedelen af switche til privatbrug er plug and play.
Men hvis i skal undgå at skulle opsætte netværket manuelt, skal i have fat i en router med indbygget dhcp server. Det er der i langt de fleste routere. Ellers kan en med lidt netværkserfaring installer en DHCP server på sin maskine, f.eks http://www.softcab.com/dhcp-server/index.php eller lignende.
Avatar billede python Nybegynder
08. oktober 2010 - 11:09 #2
hovedspørgsmålet er vel .. er der internet hvor i holder lan party.

Hvis der er er der nok en router i forvejen, tag et kabel fra lan port på switch og smid den i switchen .. og resten af computerne i switchen. Så er der internet og lokalt LAN som regel automatisk.

Hvis du køber en billig switch såsom 3com (som så vidt jeg husker er de billigste) skal den slet ikke sættes op den switcher derudaf uden nogen opsætning.