Avatar billede elk Nybegynder
29. september 2010 - 10:53 Der er 1 kommentar

Apache / php fil permission problem

Jeg har en linux server med apache (2.2) / php (5.1) i safe mode!

Apache kører som bruger/grp : apache/apache

Og ting vi uploader til den kører som bruger ftpbruger

dvs. alle filer vi smider op har bruger/grp: ftpbruger/ftpbruger

når vores script så laver en ny fil med fopen() eller lign. så får den bruger/grp: apache/apache.

dette resulterer i at filen ikke kan vises på serveren pga en permission denied, og man skal lige ind og lave en chown ftpbruger.ftpbruger filnavn og så spiller det igen.

men det må da kunne lade sig gøre at få det til at spille uden manuel interaktion.

What to do? (jeg ved safemode forsvinder i php6, og det problem tager vi til den tid - lige nu skal vi bare have det til at funke)

På forhånd tak for hjælpen.....
Avatar billede showsource Seniormester
01. oktober 2010 - 02:53 #1
Hva' mæ å luk nogen spørsmål som æ åbn' ?