Avatar billede Tyjuji Nybegynder
27. september 2010 - 16:57 Der er 5 kommentarer

Skærmopløsning skifter efter boot

Har spurgt på diverse forums om dette, så jeg giver 100 point ud :P

Mit problem:
Når Windows har bootet, og jeg kommer frem til der hvor jeg skal skrive min adgangskode, skifter opløsningen fra 1440x900 til 800x600.

Problemet syntes at skyldes Counter-Strike:Source,
hver gang jeg har spiller css og har lukket computeren og dagen efter tænder computeren, så skifter opløsningen.

SPECS:
Windows Vista Home Premium
Nvidia Geforce 8400m gs

Acer aspire 7720ZG
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2010 - 17:47 #1
Er din grafik driver den nyeste?
Når du lukker spillet ned, skifter det så ikke automatisk til standardindstillingen for skærmen?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2010 - 17:48 #2
Er ikke spiller, men er der ikke indstillinger i spillet hvor disse indstillinger kan indstilles, så at spillet selv går tilbage til default settings for grafik?
Avatar billede tjacob Juniormester
27. september 2010 - 18:57 #3
Jeg har præcis det samme problem med et Nvidia Geforce 9500m gs kort i en ASUS bærbar. Det optræder også ved spillene HalfLife 1 og 2 via Steam-klienten, og det er ikke kun ved boot men også ved opstart efter dvale.

På diverse engelske forums har jeg set at nogle har fået løst problemet ved at opdatere driverne til grafikkortet.

Mit problem er at jeg allerede kører med nyeste driver fra ASUS.
Der findes dog en nyere fra Nvidia i en WHQL-release, men den kunne jeg ikke få til at fungere.
Avatar billede Tyjuji Nybegynder
28. september 2010 - 13:22 #4
Nyeste Driver og den skifter til 1440x900 efter spillet lukkes...

Kan også nævnes at windows kommer med en "hl2.exe er holdt op med at fungere"
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2010 - 16:24 #5
Har du forsøgt at tjekke din pc for fejl med chkdsk?
Chkdsk vista:    http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Kan ikke love det hjælper dig, men det skader ikke at prøve det.