Avatar billede Calmar93 Nybegynder
26. september 2010 - 19:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Musik Database

Hej Eksperter

Jeg har nu betalt licens af 56,800 sange
Jeg skal til og bruge når jeg skal være DJ

Men jeg er kommet ind i et meget stort problem
Det er et helvede og finde den sang folk ville høre

Jeg har prøvet og lave en database men kunne kun finde ud af og lave den hvis jeg skrev en sang ind af gangen

Så jeg tænkte på

Findes der en måde hvor på man kan lave en søgning af mit musik
Hvor på den slev skriver Titel Kunster placering osv ind selv?

Jeg sidder og bruger Microsoft office 2007 og/eller 2010 Access

Mvh.
Simon Calmar Petersen
Calmar@it.dk
DJ Calmar
www.djcalmar.dk
Avatar billede gnuff Praktikant
26. september 2010 - 20:09 #1
Uanset hvad, skal du selv skrive din musik ind, ingen andre end dig  hvad musik du har,  å findes ikke noget r kan fortlle dig hvad du har, ør duselv ha skrett ind
Avatar billede kop Nybegynder
26. september 2010 - 21:00 #2
Prøv denne her side  http://www.collectorz.com/music/ bruger jeg selv
Avatar billede MPlauborg Nybegynder
26. september 2010 - 21:39 #3
Hvorfor ikke bare bruge iTunes som database??

Det gør jeg. Jeg mixer spinning musik i Virtual DJ, og bruger Itunes som database. Der er søgefunktion, og mulighed for at filter søgeresultatet.

/Mic P
Avatar billede Calmar93 Nybegynder
26. september 2010 - 22:39 #4
@kop

kan man komme på det uden net?
Og kan man trække listen ud af det hvis man ville have en liste?

@MPlauborg

Meget af denne ide er bygget på min kammerat og jeg gerne ville have nogle ønske skærme men det kraver musik nummerne er lagt i en database - hvilke ikke kan gøres med iTunes?
Avatar billede MPlauborg Nybegynder
26. september 2010 - 22:48 #5
Det kan du ikke med iTunes...

Det lyder nærmere som om i skal have lavet en database og et program det kan trække informationer fra databasen.

Jeg går ud fra at de sange der ligger digitalt, er gemt med fil oplysninger. I så fald har i jo allerede det meste af databasen, nu skal i bare lave en databasestyring som som kan klare de mange emner...

men der kan jeg desværre ikke hjælpe dig...
Avatar billede Calmar93 Nybegynder
27. september 2010 - 00:11 #6
@MPlauborg

Lige præcis
men det med og hive daterne ud er intet problem
det er bare om vi skal skrive alle 56,800 sange ind selv?

Selvom du ikke kunne hjælpe skal du have tak fordi du gad sætte tid af til og prøve :)

Mvh.
Simon Calmar Petersen
Calmar@it.dk
DJ Calmar
www.djcalmar.dk
Avatar billede MPlauborg Nybegynder
27. september 2010 - 08:58 #7
Man kan jo lave forskellige typer af databaser, og en måde at gøre det på er ligesom windows media player, iTunes og andre musik programmer gør. De henter en mængde data fra en angiven mappe og derefter kan du nærmest gøre hvad du vil med de data. Dette kræver dog lidt programering, da der mig bekendt ikke findes noget der kan det.

Hvis jeg var dig, så ville jeg gå ind på udvikleren og høre om der ikke er en der kan hjælpe dig med at lave det her program. Det kommer nok til at koste lidt, men i forhold til at købe alle de licenser, så er det nok en dråbe i havet.
Der er uden tvivl en der kan lave databasen og det program som skal vise database indholdet på skærmene...

Og velbekomme..

/Mic P
Avatar billede Calmar93 Nybegynder
26. oktober 2010 - 00:20 #8
MPlauborg

Du skal have mange tak for hjælpen - skriv lige et svar for point :)

(undskyld den lange svar tid - men tiderne er hårdere for mit vedkommene :) )
Avatar billede MPlauborg Nybegynder
26. oktober 2010 - 09:10 #9
Velbekom du...

God fornøjelse med projektet :)