Avatar billede JacobMaar Nybegynder
25. september 2010 - 16:12 Der er 5 kommentarer

Ram problemer

Halløj, jeg har ramt et problem. For cirka halvandet år siden købte jeg nogle computerdele, og samlede mig en computer. Jeg havde købt 4x2gb ram blokke, men havde det problem, at når alle fire var i, tændte skærmen ikke. Den kørte fint med 3, så det kørte jeg med. Jeg havde alligevel kun XP 32bit, så jeg skulle slet ikke bruge det. Nu har jeg så fået taget mig sammen til at købe Win7 64bit, og vil derfor gerne have noget ud af mine ram.
Men nu kommer jeg i problemer med bare tre ramblokke. Når windows starter laver den en blå skærm og genstarter. Når den så starter igen laver den blå skærm, hvor der står, at man skal fjerne nyinstalleret hardware.

Computeren består af:
Asus P5Q Pro bundkort
http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=qH6ZSEJ8EPY6HoNU

Asus nvidia GTX 260 grafikkort
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=Q067OADYwO4ko7Fe

Kingston Ram http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/PartsInfo.asp?root=us&LinkBack=http://www.kingston.com&ktcpartno=KVR800D2N6/2G

Jeg har prøvet, at bytte rundt på ramblokkene, og det er ikke én bestemt blok der fejler, det er bare når der er tre i.

Håber en venlig sjæl kan hjælpe.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen Jacob
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. september 2010 - 18:40 #1
Har du overvejet om det kan være bundkortet?
Avatar billede JacobMaar Nybegynder
25. september 2010 - 19:05 #2
Ja, med hensyn til den 4. ramblok. Men XP 32bit sagde jo ikke noget til, at der var tre blokke i. Det er først da jeg har fået Win7 64bit, at den gør vrøvl med tre blokke.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2010 - 08:02 #3
har du opdateret din bios til denne version

P5Q PRO BIOS 2102

prøv at lave en ultimate boot cd og teste med en ram klods i ad gangen - det behøver ikke være ret længe. hvis der kommer røde tal er klodsen dårlig

http://www.ultimatebootcd.com/

du er nød til at udelukke at det måske kan skyldes at bundkortet bare ikke kan lide den type ram du har selv om de er understøttet

dem her understøtter den

Kingston
N/A
DDR2 800 4096MB

slå den hen på memory device support og hent pdf filen med hvilke ram klodser den understøtter

mener at huske jeg brugte geil ram og der var der ingen problemer
de skal sidde parvis i 1 + 3
og                    2 + 4

lad os starte der
Avatar billede vuffe Nybegynder
27. september 2010 - 10:50 #4
Hvor stor strømforsyning har du i?
Avatar billede vuffe Nybegynder
27. september 2010 - 10:54 #5
Kan du starte windows 7 op med 2 ramblokke?