Avatar billede draken Nybegynder
24. september 2010 - 16:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ændrer "kopi af Fil.txt" til "fil - kopi.txt" ved copy/paste i samme folder (Windows)

Jeg har et problem idet jeg skal bruge flere instanser af samme fil i en folder.
Jeg markerer filen (fx fil.txt) og copy/paster den i samme folder med Ctrl-C/Ctrl-V. Resultatet bliver at Windows navngiver den nye fil til fx "kopi af fil.txt".
Jeg vil gerne have at dette bliver fx "fil - kopi.txt", idet filerne så lægger sig ved siden af hinanden ved en alfanumerisk sortering.
Hvor skal jeg skrue i Windows XP for at ændre på dette?

Pft Michael
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
24. september 2010 - 19:38 #1
Du kan vel bare ændre navnet på den.

Følgende muligheder.

Højer klik på filen og tryk omdøb.

Du kan markere filen og trykke F2
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2010 - 12:28 #2
det kan windows ikke, gør hvad #1 siger
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
25. september 2010 - 12:53 #3
Avatar billede Nereos Nybegynder
26. september 2010 - 00:39 #4
Så skal du lave et batch job til det:
"
copy "fil.txt" "fil - kopi.txt"
"

Det kan ud vides meget mere, så den spørger hvilken fil der skal omdøbes osv. men så er det ikk noget jeg lige kan lave på 30 sek. :)
Er heller ikke ekspert i programmering. Men mund ikke der findes nogle programmer der allerede kan gøre det her?
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
26. september 2010 - 07:42 #5
det han mener er du skal oprette en fil som du eks kalder kopi.bat og så åbner du den med notepad og skriver hans linje. Gemmer filen og dobbelt klikker på den og ja den kan så sagtens udvides, men det burde så ikke være nødvendig at lave sådan noget.

Nereos... Det var det du mente ik?
Avatar billede draken Nybegynder
26. september 2010 - 23:57 #6
De ovenstående svar er selvfølgeligt både korrekte og umiddelbart brugelige, men jeg har en hel del filer der skal renames og jeg har ca. 2-3 sec til hver enkelt.

Automatisering er selvfølgeligt en mulighed, men jeg vil gerne undgå at brugeren skal til at tage stilling til om de skal "starte" en ".bat".

Windows 7 (dk-version) indsætter den kopierede fil som "fil - kopi.txt".
Windows XP (dk-version) indsætter den kopierede fil som "Kopi af fil.txt".

Jeg søger en løsning hvor jeg ændrer i windows XP, således at den "ligner" windows 7 i denne copy/paste-operation.

Vi er en del der laver de samme "operationer" på forskellige windows-versioner. Min opgave er at "strømligne" denne proces uden at skulle til at lave batch-processer.

Jeg har søgt igennem registry-databasen for at finde et sted hvor jeg kan ændrer win XP, men uden held.

Er der andre forslag?
Avatar billede draken Nybegynder
28. september 2010 - 18:38 #7
BUMP
Avatar billede draken Nybegynder
29. september 2010 - 10:39 #8
BUMP
Avatar billede draken Nybegynder
30. september 2010 - 16:51 #9
Bump
Avatar billede draken Nybegynder
08. november 2010 - 17:41 #10
Det ser ikke ud som om der er nogle svar jeg kan bruge - Øv!
Jeg lukker og slukker ;-)
Tak for svarene