Avatar billede Slettet bruger
24. september 2010 - 10:52 Der er 6 kommentarer

Brænde dvd

Hej.
Jeg har med programmet "Replay Media Catcher 4" downloadet nogle afsnit inde fra dr.dk/bonanza. Herefter har jeg konverteret filerne som var flv, til det der hedder "DVD(MPEG MPEG1;same quality)" Så kunne de nemlig afspilles med Windows Media Player, hvor jeg også kunne sætte en tom dvd i computeren og brænde de ønskede afsnit.. - Og det gik også fint! Men da jeg så satte dvd'en i dvd-afspilleren ville den ikke engang gå ind i menuen. Den sagde bare "stop" og man kunne ikke afspille noget.

Hvad er der galt?
Avatar billede Beach Mester
24. september 2010 - 11:30 #1
Hmm... Er der ikke copyright på film mm. prod. af DR?
I så fald er det du har gang i jo bund ulovligt;-)

//B
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2010 - 11:41 #2
Når det drejer sig om eget brug, bliver rettighedshaverens rettigheder ikke krænket.
Desuden har jeg skrevet ind til dr og spurgt om jeg kunne købe afsnittene af dem, men de ville ikke hjælpe. Så jeg købte det der program og vil sådan set bare have det over på dvd så jeg ikke behøver at have internet for at se det..
24. september 2010 - 15:21 #3
... er DVD'en 'closed' ?

Kan DVD'en afspilles på PC'en ?
Avatar billede Beach Mester
24. september 2010 - 20:07 #4
Fra http://www.dr.dk/Bonanza/FAQ/faq.htm -->

Kan jeg downloade programmerne til f.eks. podcast?

Nej. Den aftale som rettighedshaverne har indgået med DR giver os ikke lov til at tilbyde f.eks. podcast af programmerne. Desværre.

Kan jeg købe programmerne?

Både ja og nej. Mange af de store serier er udgivet på DVD og en del af dem kan findes på DRs Netbutik http://netbutik.dr.dk. Er det mere specielle udsendelser skal du tage kontakte til vores arkiv, som kan hjælpe http://www.dr.dk/OmDR/DRs_Arkiver/20060905144650.htm.

---------->

Ud af ovenstående syntes det klart at det ikke er lovligt at downloade udsendelserne, hverken via div. programmer eller som podcast.

//B
Avatar billede henrik32 Nybegynder
26. september 2010 - 00:41 #5
Det er fordi det det ikke er dvdformat isåfald havde det heddet dvd-r eller lign. med mindre din dvd kan afspille divx kan den ikke spille den
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2010 - 10:49 #6
okay, så hvad kan gøres?