Avatar billede jalind Nybegynder
23. september 2010 - 12:36 Der er 4 kommentarer

Nye cpu'er, bundkorts osv. i 2011

Hej

Jeg har de sidste dag kigget på ting til en ny computer, men så så jeg at der kommer nye cpu'er i 2011 og dermed også nye bundkorts, grundet nye cpu slot, men også med nye grafikkort slot PCI-E 3.0 16x.
Mit spørgsmål er om man skal vente på det nye? skal man købe nu? eller skal man vente på det nye og købe det som er til salg nu?

På forhånd tak

Mvh Jalind
Avatar billede vuffe Nybegynder
23. september 2010 - 12:49 #1
Hvis det er Intels nye socket du tænker på, vil den så ikke først komme i 3. kvartal 2011..synes jeg jeg har læst.

Men anyway, hvis man ser sådan på det, så kan man aldrig købe noget fordi der altid vil komme noget nyt - og det går jo altid rigtig stærkt inden for IT branchen.

Hvis man f.eks. vidste med sikkerhed, at der om 1-2 måneder ville komme noget nyt på gaden, så vil jeg mene at der er en idé i at vente. Selvom de laver processorer og gfx kort til et andet socket, betyder det jo ikke nødvendigvis, at de er dobbelt så gode som de gamle...

Personligt var det nok ikke noget jeg ville gidde vente på... :)
Avatar billede jalind Nybegynder
23. september 2010 - 13:18 #2
Helt klart. Men ved du noget om de nye pci-e 3.0 16x om de kan bruges i 2.0 16x, som sidder på de bundkort man kan købe nu
Avatar billede Bamma Nybegynder
23. september 2010 - 13:41 #3
vil næsten sige, hvis man venter til det aller nyeste udkommer, er prisen også rimelig høj.
Men hvis jeg har læst rigtigt vil den næste generation af processorer indeholde en slags gpu, som i grafikkort. Det betyder at man skulle kunne køre de nyeste spil på laveste grafik indstillinger med omkring de 30 fps, hvilket lyder i mine øre ret vildt. Det betyder at der muligvis ikke vil blive produceret særlig mange low-end grafikkort, når det er helt fremme. Angående PCI express 3.0, så mener jeg ikke der er kommet grafikkort endnu der kan udnytte den fulde hastighed af PCI express 2.0 endnu. Jeg er dog ikke sikker på det er sådan længere men sådan har det hvertfald været.
Avatar billede jalind Nybegynder
23. september 2010 - 13:51 #4
Okay. Nogle af de nye grafikkort har 2.1 16x, men har ingen ide om de bliver brugt fuldt ud.