Avatar billede wackd Nybegynder
22. september 2010 - 17:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

FTP på NAS server

Hej

Mit setup består af en Netgear Readynas RND2150 NAS server som er forbundet med min Netgear WNR2000.

Jeg vil gerne have oprettet FTP serveren på min Readynas og har gjort følgende

1. Aktiveret FTP serveren på Readynas'en.
2. Tilføjet et par mapper under "Shares", så de kan ses via FTP.
3. Åbnet port 20 og 21 og vidersendt dem til Readynas'ens IP adresse.

Men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke! Når jeg forsøger at åbne FTP serveren, får jeg kun følgende:

Respons:    220 Fullrate FTP version 1.0 ready at Wed Sep 22 17:44:19 2010
Kommando:    USER Ebbe
Respons:    331 Enter PASS command
Kommando:    PASS *****
Respons:    530 User Ebbe cannot log in.
Fejl:    Kritisk fejl
Fejl:    Kunne ikke forbinde til server

Er der en der lige kan sige mig hvad fan' jeg mangler at gøre?
Avatar billede aners Nybegynder
22. september 2010 - 19:13 #1
Du mangler at forbinde til det rigtige ip-nummer.

Bonusinfo: Du har lige afsløret dit brugernavn og password til administratoren af den ftp-server du har forsøgt at forbinde til (som lader til at drives af Fullrate).

Skift password og tilslut til dit eget ip-nummer i stedet.
Avatar billede wackd Nybegynder
22. september 2010 - 19:24 #2
Hehe bare rolig, brugeren der er bare en test med nul rettigheder som jeg sletter når det virker :) .

Hvordan forbinder jeg de IP-numre? - Jeg har allerede åbnet port 20 og 21 på routeren og sendt dem videre til den IP som min NAS server har, hvis det er det du mener?
Avatar billede aners Nybegynder
22. september 2010 - 19:47 #3
At det er en test nu, ændrer jo ikke meget hvis du bruger samme brugernavn og adgangskode, når du laver den 'rigtige' konto med rettigheder :)

Det er fint at du har lavet PAT, men hvilket ip-nummer forbinder du til?

Du skal kun forbinde til dit eksterne nummer, når du vil forbinde 'udefra' (afhængigt af NAT-konfiguration, source-nat, loopback, etc).

Prøv at forbinde til NAS'ets interne ip-nummer (f.eks. 192.168.1.5), test om det virker. Når det virker, skal du konfigurere et passive portspan, og så bør du aktivere TLS/SSL - men det er en helt anden historie.
Avatar billede wackd Nybegynder
22. september 2010 - 21:22 #4
Jeg har åbnet yderligere 20 porte på routeren og ført dem til nasen, da jeg læste på nettet at man skulle det - er dét de passive porte?