Avatar billede jan2001 Nybegynder
24. juli 2001 - 21:43 Der er 16 kommentarer og
5 løsninger

cd\'er

Hvad er forskellen på almindelige brændbare cd\'er og dem der er dyrere og hedder audio?
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 21:46 #1
Er der cd der hedder Audio, er det ikke bare alm. CD, dem kan man også indspille sin musik på - til eget brug ;o)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. juli 2001 - 21:46 #2
kvalitet ??? mærkevare <> discount
svarer til at købe de der polske 2 liters colaer og så coca.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. juli 2001 - 21:47 #3
retaxes>> man kan da også indspille musik på alm. brændbare.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 21:50 #4
jelzin101> Det var også dem jeg tænkte på ;o) Almindelige brændbare CD eller CD-R som de også kaldes!
Avatar billede prodic Mester
24. juli 2001 - 21:56 #5
Avatar billede styler.dk Nybegynder
24. juli 2001 - 21:59 #6
Der er noget der hedder CD-RW de er de dyre.
Dem kan man brænde på igen efter igen efter igen.
så er det CD-R.. Dem kan man kun brænde på en gang også kan man smide dem væk...eller gemme dem eller hvad du vil med dem!!
Avatar billede gba Nybegynder
24. juli 2001 - 22:01 #7
kan man få cd\'er til at brænde på som den slaks der er fx med computer blade (eller orginal cd\'er)
og hvis hvor kan man købe dem
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. juli 2001 - 22:32 #8
nej de bliver trykt
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. juli 2001 - 22:33 #9
ved hjælp af en glasmaster bliver de trykt og ikke brændt... så med mindre du vil ud og købe lidt udstyr, så ville jeg holde mig til cd-r
Avatar billede jan2001 Nybegynder
24. juli 2001 - 22:51 #10
De hedder CD-R, men der står \"for music use only\".
Så vidt jeg ved, så behøver cd\'ens kvalitet ikke være så god til music som til data pga af at man ikke kan hører de små fejl der måtte være. Så derfor forstår jeg ikke meningen med denne slags dyre cd\'er, som kun må bruges til music.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. juli 2001 - 22:56 #11
meningen med cd\'en er jo at den er digital.... = ingen \"fejl\"
-som man kunne have ved magnetisk inducens på bånd og sådanne medier.
Avatar billede jan2001 Nybegynder
24. juli 2001 - 23:10 #12
Jeg tror jeg fik formuleret spørgsmålet forkert fra starten. Lad mig spørge sådan istedet.
Hvorfor er det nogle brændbare cd\'er som ifølge omslaget kun må bruges til audio og hvorfor er disse så en del dyrere en traditionelle data cd-r, såsom TDK, kodak, mr.platinum osv.?
Avatar billede jan2001 Nybegynder
24. juli 2001 - 23:13 #13
Jeg kan lige sige at jeg  sidder med sådan en foranmig. , og den har kostet 50,- kr. mærket er Phillips.
Avatar billede msmows Nybegynder
24. juli 2001 - 23:19 #14
Det er ofte muligt at få gode skiver til meget billige penge. En god måde at kontrollere kvaliteten er at ofre en skive, prøv at skabe på bagsiden (den der vender op, med tekst) er det let at skrabe et lag af her, så hold fingrene fra skiverne.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. juli 2001 - 23:20 #15
de billige kan også gå hen og blive bløde (ja man  tror det er løgn) af at ligge i solen.
Avatar billede msmows Nybegynder
24. juli 2001 - 23:39 #16
Cd\'er skal ikke ligge i solen, heller ikke bånd, film, smør og øl.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. juli 2001 - 23:45 #17
nej men de kan blive meegeet bløde >> egentligt underligt når de er lavet af hård plast... :)
Avatar billede jan2001 Nybegynder
25. juli 2001 - 19:55 #18
Jeg er blevet henvist til en FAQ og i den står der:(Incidentally, the difference in price for the audio CD-R blanks is due to licensing agreements and volume. The manufacturer pays a royalty to a studio consortium under the assumption that everything recorded to an audio CD-R is pirated material. The technology is identical; the \"audio\" discs just have a mark that says a royalty has been paid.)

Så man betaler altså for at få en lidt bedre samvittighed. Men tak for alle svarene alligevel.

Avatar billede msmows Nybegynder
28. juli 2001 - 18:52 #19
>jan2001 - ja, suk, dvs. at her ilandet betaler man nu 2xafgift for de nævnte cd\'er.
Avatar billede styler.dk Nybegynder
24. august 2001 - 13:03 #20
takker for point
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. august 2001 - 14:24 #21
Tak for points ;o)

www.fotx.net/retaxes