Avatar billede XUq Nybegynder
21. september 2010 - 21:08 Der er 16 kommentarer

Problem med hardisken

Jeg har lige fået min computer tilbage fra rep, og jeg havde GEMT en harddisk her hjemme med alle ming ting på. Problemet er så jeg ikke havde lagt mærke til G-sata og Normalt sata.

Så kom til at putte den ind i G-sata(Gigasata). så tændte jeg også står den skal formateres!!

Og så åbende jeg computer få at se om jeg havde puttet den rigtig i og havde jeg så ikk. Så puttet den tilbage til normal sata. Så nu står den stadig med at den skal formateres?

Filerne er jo stadig på harddisken? Nogen med at undgå at 'formatere den' som den sige?

Håber i kan hjælpe(:

mv Xuq
21. september 2010 - 21:24 #1
Velkommen til E. ...

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede XUq Nybegynder
21. september 2010 - 21:28 #2
Tak:D Windows 7(:

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre!
Avatar billede Trapson Nybegynder
21. september 2010 - 22:12 #3
Prøv at se under "Diskhåndtering" Hvis der står ikke allokeret, eller noget lignende, så har disken måske bare mistet filtabellen. Men den kan sagtens gendannes. Dette gratis program gør det hurtigt og nemt. http://www.easeus.com/
Under install. kan du bare springe over dit navn og mail.
Gå ind under Wizard og gendan mistet partition, auto.
Avatar billede Trapson Nybegynder
21. september 2010 - 22:17 #4
Den downloads søjle skifter program. Brug hellere dette link.
http://www.tucows.com/preview/506435
Avatar billede XUq Nybegynder
21. september 2010 - 23:44 #5
Jeg er igang med at intelligent seachning? Så går ud fra den er igang med at aktivere harddisken! det tager 5 timer ? Kan det godt passe?

Men det er osse 1.5 t:D
Avatar billede Trapson Nybegynder
21. september 2010 - 23:49 #6
"Jeg er igang med at intelligent seachning"
Hvad er det for noget?
Avatar billede XUq Nybegynder
21. september 2010 - 23:51 #7
I programmet EASEUS data recovery

Så fandt jeg min harddisk i programmet:D

Også recovery?
Avatar billede XUq Nybegynder
22. september 2010 - 00:00 #8
Men sikker på det ikke koster penge få at jeg kan få alle mine ting tilbage? den har fundet mange filer og mapper så ser ud til det virker?
Avatar billede Trapson Nybegynder
22. september 2010 - 00:06 #9
OK, men det var jo ikke den jeg anbefalede at bruge først.
Det var "Partition recovery wizard" og det tager kun ca. 1 min.
Den har jeg selv prøvet bare for forsøges skyld.

Intelligent seachning kender jeg ikke, men det lykkes forhåbentlig.
Der er bare ren tidsspilde, hvis det kun var filtabellen som manglede. Og ja 5 timer det undre mig ikke. Men du kan jo fortælle i morgen om det gik godt.
Avatar billede Trapson Nybegynder
22. september 2010 - 00:10 #10
Ja det er et gratis program. Prøv at se her:
http://www.partition-tool.com/personal.htm
Avatar billede XUq Nybegynder
22. september 2010 - 00:37 #11
Cancelet den osse den på 5 timer.. Så gjorde det du skrev. så der står der er 18 min tilbage det må jeg så vente og se om det virker(: HÅBER jeg!!!

(:
Avatar billede Trapson Nybegynder
22. september 2010 - 00:53 #12
18 min? Så må programmet da undersøge hele disken. Selve filtabellen ligger på første del af disken og fylder kun 512kb.
Nå men den partition jeg prøvede på, var kun på 30 GB. Så vi får se.
Avatar billede XUq Nybegynder
22. september 2010 - 09:30 #13
Den stoppede idag:s men det drev der står der kun er 500 gb plads også står der 900 at det ikke er på et drev?

Hvad gør man i programmet?
Avatar billede XUq Nybegynder
22. september 2010 - 11:41 #14
Programmet virket på mit cam med at få filer frem selv om de ikke er der.. Så er startet forfra fordi den stoppede inat. Så nu er jeg en time fremme(:
Avatar billede Trapson Nybegynder
22. september 2010 - 12:13 #15
Jeg kan desværre ikke ikke følge med i hvad der sker.
Stod der i Diskhåndtering at disken var "RAW" ?
At disken har været tilsluttet et GSata stik skulle ikke kunne skade den. Men får du dine data ud bliver alt vel godt til sidst, og så kan du jo bagefter formatere disken, og forøvrigt opdele den i partitioner, med Easeus, hvis du ønsker det.
Avatar billede XUq Nybegynder
24. september 2010 - 19:48 #16
Tak få hjælpen(:

Fik de data jeg havde brug få!! Gad ikke vente 12 timer få at få det hele!!