Avatar billede sen8or Nybegynder
24. juli 2001 - 20:04 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

SB PCI 128 Win2K drivere

Hejsa,

Er der nogen der ligger inde med Sound Blaster PCI 128 drivere til Windows 2000? Det skal være dem der ligger på CD-rommen og ikke en update.

Jeg kan evt. hente dem fra din FTP mod pointsene?

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede mrcorex Nybegynder
24. juli 2001 - 20:39 #2
sen8or>Husk lige at kikke på produkt-nummeret om det er den rigtige driver du downloader. Et af de første PCI128 havde f.eks. CT4700.

/CoRex
Avatar billede sen8or Nybegynder
24. juli 2001 - 21:12 #3
Hmmm...der er vist problemer med opdatering her på Eksperten?

Nå men anyway: det der ligger på Creatives hjemmeside er kun opdates. Der står også under deres FAQ at det ikke er de komplette drivere der ligger der og at man skal installere fra CDen først. Mit problem er, at jeg købte kortet før Windows 2000 blev lanceret.

Jeg har downloadet samtlige ting fra Creatives hjemmeside og kan godt installere det på min egen PC med SB Live men ikke på den anden med SB 128 PCI :(

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 21:21 #4
Har du prøvet at installere SP2, jeg har aldrig haft problemer med min SB 128!
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 21:23 #5
Du kan hente Service Pack 2 her:

http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp2/sp2lang.asp

Husk at vælge sprog!
Avatar billede sen8or Nybegynder
24. juli 2001 - 21:45 #6
Hejsa,

Jeg har SP2 installeret på mine PCere.

Både SP1 og SP2 finder lydkortet som Creative AudioPCI(ES1370),SBPCI64/128(WDM).

Jeg har ikke de originale SB 128 PCI drivere til Win 2K da jeg købte kortet før introduktionen af førnævnte operativsystem.

Det jeg skal bruge er altså de drivere til Windows 2000 der ligger på en original SB 128 PCI CD-rom.

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 21:53 #7
Jeg har da godtnok en 128 skive et eller andet sted som jeg aldrig bruger, jeg skal se om jeg kan finde den og se om der ligger win2k drivere på den, jeg tvivler dog!
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 22:01 #8
Sorry, jeg fandt kun en PCI64 ;o(
Avatar billede sen8or Nybegynder
24. juli 2001 - 22:02 #9
Hejsa Retasex,

Lyder rigtigt godt! Hvad gør du selv når du reinstaller? Finder den automatisk dit 128???

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 22:14 #10
Jeg tænker aldrig over det når og hvis jeg geninstallerer win2k, jeg har haft PCI128 liggende eller også har jeg foræret den væk, da jeg aldrig bruger den.
Jeg var lige inde og se på driverne i enhedshåndteringen og der står at driveren er en fra Microsoft, det er fordi den ligger i win2k.
Det er derfor jeg aldrig har brug for at installere drivere til lyden.
Har du ikke lyd på din?
Avatar billede sen8or Nybegynder
24. juli 2001 - 22:43 #11
Jo jeg har lyd på men der er en susen og knasen uden lige. At Win ikke finder kortet tror jeg skyldes, at det er et af de første SB 128 kort.

Når jeg henter en opdatering til driveren (man kan ikke hente en opdateret driver, kun en opdatering!) så siger den, at den ikke kan detekte et SB kort.

Det er derfor det er vigtigt for mig at få de originale drivere...måske man skulle købe et nyt? Hmmm...nej, ikke hvis jeg kan finde driverne for så er kortet godt nok til slave-PCen! :)

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 23:15 #12
Altså, et eller andet sted i det store univers skal der nok være en driver til dit lydkort, så det finder du nok.
Jeg kan bare ikke se hvorfor en driver skulle rette op på støj og knasen, det ville fortælle mig som elektronikmand at støjen snarere skyldes en fejl på lydkortet, medmindre at en driver kan sætte lydniveauet så højt at den faktisk kører på fuld styrke.
Kan du låne et andet lydkort?
Avatar billede sen8or Nybegynder
25. juli 2001 - 02:26 #13
Jeg har lige installeret Windows 2000 på maskinen. Før havde jeg Millenium på den og der var der ingen problemer.

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede sen8or Nybegynder
25. juli 2001 - 11:30 #15
Hejsa Space,

Ja: jeg har hentet ALT, hvad Creative siger man skal hente for at lave en opdatering af sine drivere. - så det eneste jeg skal bruge er de \'fulde\' drivere, som ligger på en CD sikkert kaldet Creative SB 128 PCI drivers :)

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede makse Nybegynder
25. juli 2001 - 11:37 #16
Kig evt. på http://www.amaxit.com/sound.htm Der ligger en NT driver du måske kan bruge.
Avatar billede sen8or Nybegynder
25. juli 2001 - 12:25 #17
Hejsa Makse,

Fint forslag ellers, men det eneste der ligger til 128 PCI er en opdatering...det eneste jeg fik ud af at køre den var, at min Voodookort fra Creative skulle reinstalleres.

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede sen8or Nybegynder
24. august 2001 - 00:10 #18
Der er desværre ingen af svarene der virker men tak for ulejligheden. Pointsene vil blive fordelt ligeligt!

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. august 2001 - 00:12 #19
Takker for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede makse Nybegynder
24. august 2001 - 00:13 #20
Avatar billede mrcorex Nybegynder
24. august 2001 - 09:39 #21
Takker for point. Jeg håber at du får det løst.

/CoRex
Avatar billede chico Nybegynder
27. marts 2002 - 22:22 #22