Avatar billede kristianhe Nybegynder
19. september 2010 - 18:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

NAS-server taber forbindelsen

Kære Eksperter

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe mig med.

Min NAS-server taber jævnligt forbindelsen med resten af hjemmets it - både når serveren bruges til at afspille MP3-filer, der ligger på serveren - eller når jeg forsøger at overflytte filer fra den bærbare til serveren. Sidstnævnte sker ved hver overførsel, hvorimod den ofte kan spille mp3-filer i en time eller flere, inden forbindelsen tabes.

Her er lidt om maskinparken:
Min router er helt ny, af mærket Linksys og kan køre til N-standarden.
Min NAS-server er af mærket D-link, DNS-313. I serveren sidder en seagate harddisk på 1TB. Serveren er tilsluttet routeren med et netkabel.
Til routeren er også tilsluttet en Sonos Zonebridge, som sender trådløse signaler til mine to Sonos-afspillere.

NAS-serveren er fyldt med musikarkivet, og har også en backup af vigtige dokumenter og billeder.

Vi har samtidig to computere, der begge kører Windows 7.

NAS-server er sat op til at have fast IP: 192.168.1.11
De andre dimser i hjemmet har dynamiske.

Køler virker fint på server, der er rigeligt med plads.

Men:
Hvordan løser jeg problemet, så NAS-serveren ikke hele tiden tabes af netværket, så jeg hverken kan kopiere filer til eller fra, eller afspille musik?

På forhånd tak for hjælpen!
/Kristian
Avatar billede Lars_Mortensen Nybegynder
10. oktober 2010 - 11:15 #1
Har du opdateret til seneste firmware?
Avatar billede kristianhe Nybegynder
18. november 2010 - 14:09 #2
Ja, jeg har tryllet - opdateret og prøvet frem og tilbage. Intet virkede, så prøvede at købe en ny harddisk, og nu virker alt.
Avatar billede kristianhe Nybegynder
18. november 2010 - 14:10 #3
Hermed lukkes spørgsmålet.