Avatar billede sshenriksen Nybegynder
18. september 2010 - 13:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Brug af knap på Digitalt IO på bundkort og programmering C#

Jeg har et lille bundkort hvor der er nogle Digitale IO på. Der står det er 8-bit programerbart
http://sshenriksen.no-ip.org/1.jpg

Nu sidder jeg og programmere lidt i C# og vil gerne vide hvordan jeg udnytter sådan et digitalt IO til en knap.

Jeg har erhvervet mig 3 knapper der ser sådan ud
http://sshenriksen.no-ip.org/2.jpg
og når jeg trykker på den vil jeg gerne via D IO gerne have en funktion i C# startet(I mit tilfælde en menu boks der åbner)

Så vidt jeg ved er det et IDC Fladkabelstik HUN jeg skal bruge. Er der nogen der kan bekræfte/afkræfte det? På det første billede er det 2 rækker á 5 ben der sidder ligesom de gamle IDE stik på bundkort.

På forhånd tak.
Sune
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. september 2010 - 15:55 #1
Er det her rigtigt forstået?: dit program skal registrere at der bliver trykket på en knap der Er tilsluttet dit bundkort via en digital IO port, der er 8 bit programmerbart?

I det tilfælde vil det nok enten kræve at du skrives din egen driverder kan registre input eller at du finder en driver der kan det.

Uanset hvad er det nok en fordel for alle at du skrives hvilket bundkort det er.
Avatar billede sshenriksen Nybegynder
16. oktober 2010 - 20:50 #2
Har fundet ud af at det i første omgang bliver for besværligt, så jeg finder en anden løsning.
Sune