Avatar billede dknud Nybegynder
18. september 2010 - 11:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Auto udførelse i PDF filer

Jeg har Adobe Acrobat 9 Pro samt Adobe Livecycle Designer ES 8.2

Jeg har oprettet fem forskellige formularer (pdf-filer), som skal sendes til forskellige modtagere. Meget af indholdet er det samme i alle formularer.

Jeg kunne godt tænke mig, at indtastninger i formular 1, automatisk bliver kopieret over i de andre fire formularer, så jeg bliver fri for at skulle åbne alle fem formulerer/filer og bruge tid på at indtaste det samme.

I excel er det jo nemt med faneblade i bunden, men hvordan gør jeg når det drejer sig om PDF-filer?
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. september 2010 - 15:17 #1
Dafolo laver det i nyeste udgave af deres blanketsystem, Diaform2.
Kan være, at du med lidt smiger kan lokke lidt hjælp ud af dem.
Det er jo ganske vist lidt af den ide, der skal sælge deres system, så jeg ved ikke hvor sansynligt det vil være, men da et forsøg værd.
/ptj_11
Avatar billede dknud Nybegynder
02. november 2010 - 21:09 #2
Tja, det var jo ikke lige det jeg søgte. Og da jeg ikke er blevet klogere, går jeg ud fra, at det slet ikke kan lade sig gøre. Du får dog pointene alligevel.
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. november 2010 - 21:50 #3
OK. Beklager ikke at kunne hjælpe dig mere end det.
/ptj_11
Avatar billede KAKristensen Nybegynder
21. marts 2011 - 14:05 #4
Til dknud

Et lidt sent svar, men måske det kan bruges alligevel.

En mulighed er at lave din formular på flere sider (en side til hver modtager) og lav en global binding på de felter der skal indeholde samme data.  Indsæt en knap og sæt den op til at sende med e-mail. (ikke den predefinerede e-mail knap)på hver side. På hændelsen preSubmit skjuler du de sider i formularen, der ikke skal sendes til denne modtager. Og på hændelsen postSubmit gør du siderne synlige igen. Dette kan du så gentage for hver modtager.

Gav det mening? ellers spørg igen, så skal jeg uddybe.

Mvh Kirstine