Avatar billede syro Nybegynder
17. september 2010 - 23:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafik kort til HP Dc7100 computer hva er mine muligheder?

Jeg har en Hp Dv7100 computer

Link :

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DocumentIndex.jsp?contentType=SupportManual&lang=en&cc=us&docIndexId=64180&taskId=135&prodTypeId=12454&prodSeriesId=430118

Og jeg kunne godt tænke mig et grafikkort til denne maskine gerne så godt som muligt dog vil jeg kun ofre omkring 500kr da det jo er en ældre maskine :)

Jeg kan dog ikke finde ud af hvad jeg har på bundkortet ud over 2 x PCI håber i kan hjælpe mig :)

BIlleder :

http://img534.imageshack.us/img534/2199/alim1646.jpg

Det er selfølgelig den mørke port jeg ikke ander hvad er, det er ikke en AGP port da jeg har forsøgt mig med et AGP Kort :)

Jeg faldt så over dette grafik kort

Link : http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=692609

Det er jo PCI og lige til at sætte i derfor vil jeg høre om det er det bedste kort kontra hvad jeg vil give for et? eller om den "mystike" mørke port er nøglen til bedre grafikkort til pengene :D?

På forhånd tak for svar :)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2010 - 00:08 #1
Tror det sorte stik er et Pci-e 16x tilslutning, men du må ikke hænge mig op på det.
Hvis du henter Speccy:http://www.piriform.com/speccy
Kan vi finde ud af hvad bundkortet hedder og hvad det indeholder, og hvor meget ram det understøtter.
Avatar billede syro Nybegynder
18. september 2010 - 00:21 #2
Så blev det installeret og bundkortet hedder :

Hewlett packard 097Ch (XU1 Processor)

Når jeg trykker ind på motherboard står der følgende :

Manufacturer : Hewlett-packard
Model : 097Ch
Chipset vendor : Intel
Chipset model : i95P/i915G
Chipset revision : B1
Southbrigde vendor : Intel
Southbrigde Model : 82801FB (ICH6)
Southbrigde Revision : 03

BIOS :

Brand : Hewlett-packard
Version : 786C1 v1.05
Date : 06/16/2004
'
Hvis det er PCI-E så kan jeg da et bedre grafik kort end det linker til :D det kunne jo være fedt ^^ eller går jeg ud fra jeg kan til ca samme penge :P
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2010 - 00:33 #3
Du har ikke en brugermanual?
Avatar billede syro Nybegynder
18. september 2010 - 00:37 #4
Jeg fandt en via hp's hjemmeside med serie nummeret

Prøver lige og finde den igen 2 sek
Avatar billede syro Nybegynder
18. september 2010 - 00:39 #5
Her er de manualer jeg fandt tidligere jeg syntes bare ikke jeg kunne finde noget om hva udvidelses porte der sad på bundkortet >< kan være mig der er blind :D

Link :

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DocumentIndex.jsp?contentType=SupportManual&lang=en&cc=us&docIndexId=64180&taskId=135&prodTypeId=12454&prodSeriesId=430118
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2010 - 00:41 #6
Det sorte ser ud til at være pci-e 16x. Har fundet denne side, hvor de kommer ind på hvad den indeholder. Står i højre side et stykke nede.
http://reviews.cnet.com/desktops/hp-business-dc7100-pentium/1707-3118_7-30919191.html
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2010 - 00:43 #7
Se under expansion slots
Avatar billede syro Nybegynder
18. september 2010 - 00:44 #8
Okay så er det en PCI-E x 16 port rimlig fedt må jeg sige :D vil du bevæge dig ind på et grafik kort til omkring 500kr til maskinen :P?

Jeg har lige set at det Grafikkort jeg linker til i starten findes i PCI-E udgave til samme penge og er nummer 2 i popularietet på edbpriser, det er vel et fint kort hvis man vil spille spil som Warhammer online wow, og måske Diablo 3 når det kommer :)?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2010 - 00:48 #9
Må indrømme jeg ikke har erfaring med sammensætning af hardware, og forsøger bare at opsnuse hvad porten skulle kunne være.
Er nemlig ikke gamer. Bruger selv pc til kontorarbejde og Eksperten bla.
Avatar billede syro Nybegynder
18. september 2010 - 00:50 #10
Det er iorden du har været til meget stor hjælp :) smid et svar så du kan få dine points :D ud fra youtube videoer jeg lige har set så tror jeg det bliver et HD4350 kort  til de 500kr så skulle der være en chance for computeren kan klare warhammer online :D

Svar 220661 :P
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2010 - 00:51 #11
Du skal jo også være obs på om du har ram nok, cpu er hurtig nok, og at du har plads nok på hdd.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2010 - 00:52 #12
Ok jeg lægger svar her. Held og lykke med det.
Avatar billede syro Nybegynder
18. september 2010 - 00:52 #13
Til grafikkortet eller spil :)? for lige pt er der 2gb ram som til spillet er nok og jeg har sat en 1 TB hdd i men må lige lure minimums krav på kortet :D
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2010 - 07:29 #14
Kig lige på din strømforsyning, kan den trække det kort som du har tænkt dig at købe?
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2010 - 07:32 #15
Anbefalet strømforsyning mindst 350W
Avatar billede syro Nybegynder
21. september 2010 - 12:01 #16
Jeg havde tænkt mig at købe et radeon 4550 HD kort meeen kan se at den psu som sidder i maksinen på 340W nok er for lille til formålet :/ så må man jo kigge igen se om jeg kan finde et der matcher den psu bedre

Ved nemlig ikke om jeg kan skifte psu i det kabinet hvilket jeg ikke tror på