Avatar billede dorthe_lind Seniormester
16. september 2010 - 11:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

C5 Version 4.3.0.140 Momsfri porto - Fakturering uden moms på porto ønskes

Jeg ønsker at få min porto faktureret/bogført uden moms, da portoen er momsfri.

Som det er nu, har vi en vare (nr. 13-10), som er oprettet med varetype "ydelse". Vi laver en varelinie nederst på ordren med det beløb, der er aktuel for den pågældende sag.

Jeg har forsøgt at ændre gruppe og at lave en ny prisgruppe men intet har hjulpet mig videre endnu.

Hvad er det, jeg overser?
Hvem kan hjælpe?
Avatar billede Mikkel_Ackey_Wolf Nybegynder
16. september 2010 - 11:55 #1
Hej Dorthe

du skal oprette en momskode der har 0 i procentsats og evt. hedder "fri"

Denne momskode skal så sættes på salgsprisen på varen eller i ordre/projekt linien hver gang i opretter den.

dette skulle løse din udfordring

MVH

MIkkel

www.itservicepartner.dk
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
16. september 2010 - 12:43 #2
Hej Mikkel
Tak for forslag.
Jeg har fint fået oprettet momskoden "fri" nu, men jeg kan ikke finde stedet, hvor jeg knytter den til varenummeret.

Jeg er bange for, at hvis vi manuelt skal indtaste den på varelinien hver gang, så vil der være for mange "svipsere", så den skulle gerne trækkes automatisk hver gang.

Jeg kan finde min købsmoms-kode på varen men ikke min salgsmoms-kode, hmmmmm........
- er jeg ved at være for gammel og skal ud at investere i et par briller......
Avatar billede Mikkel_Ackey_Wolf Nybegynder
16. september 2010 - 12:54 #3
Hej Dorthe

I skærmbilledet skal du stå på fanebladet, "generelt"

der har du den nederste blok

Prisgruppe | Pris | Val | Enhed | DG | M | Salgsmoms | Gruppenavn

det er i feltet salgsmoms du skal indsætte den nye momskode :-)

mvh

Mikkel

www.itservicepartner.dk
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
16. september 2010 - 14:42 #4
Hvor pinligt, havde været der. Syntes bare ikke, at SalesVat ramte det jeg søgte..........
Jeg laver lige en test på det :O)
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
16. september 2010 - 14:57 #5
Det virker, tusinde tak ;O)
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
20. september 2010 - 17:45 #6
Mikkel for dævlan da!
Ser nu til min skræk at det er gået helt galt med point'ene.
De er "landet" på mig selv. Hvordan i alverden er det sket. Det er da aldrig sket for mig før!!!!!!
Kan man frigive point'ene igen. Hvis ikke opretter jeg naturligvis et nyt spørgsmål, så du kan få dine velfortjente point.
Avatar billede Mikkel_Ackey_Wolf Nybegynder
21. september 2010 - 10:58 #7
Hej Dorthe

det er ikke for pointene jeg gør det, jeg er bare glad for at hjælpe......

men ellers opret et spørgsmål igen, så giver jeg dig et svar på dit point spørgsmål.

Bare husk mig, vi kan hjælpe med alt i C5

Mikkel Wolf

www.itservicepartner.dk