Avatar billede Totto Nybegynder
14. september 2010 - 13:11 Der er 3 kommentarer

Samle alle mine Jackstik udgange i én Hub

Hey Experten,

Jeg har en computer, iPhone, DAB-radio med line out og et computeranlæg (Logitech X540) med kun én mini jack input. Er det muligt at købe/lave en Hub hvor jeg kan samle alle mine Mini Jackstik og styre på en enkel måde hvilken der skal spilles over mit "anlæg"?

På forhånd tak :)
Avatar billede qw_freak Nybegynder
15. september 2010 - 15:38 #1
Køb j af dem her:
http://dk.farnell.com/lumberg/klb-4/socket-3-5mm-jack-chassis/dp/1200144

Køb en af den her slags:
http://dk.farnell.com/jsp/search/browse.jsp?N=1001619+595133+5321219&No=0&getResults=true&appliedparametrics=true&locale=da_DK&catalogId=&prevNValues=1001619+595133&filtersHidden=false&appliedHidden=false&originalQueryURL=%2Fjsp%2Fsearch%2Fbrowse.jsp%3FN%3D1001619%26No%3D0%26getResults%3Dtrue%26appliedparametrics%3Dtrue%26locale%3Dda_DK%26catalogId%3D%26prevNValues%3D1001619

Lav en kasse i ledene materiale der slutter tæt, og forbind 5 jack-in's til rotations-swichen og forbind den til den sidste jack-in som en udgang!

__ sørg desuden for at undgå for mange enkeltliggende løse lednger inde i boksen! dvs, rod er en skidt ting, læg de enkelte kanaler for sig uden knuder og krøller..

__Forbind alle stel til kassen!
Avatar billede Totto Nybegynder
16. september 2010 - 08:24 #2
Tusind tak for svaret,

Har nu ikke rigtig prøvet at lave sådan noget her før. Er det lige til, eller findes der en hjemmeside der forklare hvad der skal forbindes til hvor med hvad?

Når det kommer til en "switch", er der en du kan foreslå mig? Lidt uoverskueligt med så mange muligheder :)
Avatar billede larslennon Nybegynder
08. oktober 2010 - 10:08 #3
Hej Totto.

Har du fået lavet din Jack løsning?
Ellers kan jeg godt hjælpe med et diagram.

Det du skal tænke på ved denne løsning er at, når du skifter kanal, så vil det nok give et skrald i dine højtalere, så dem skal du skrue ned for inden du skifter.

Det kan laves pænt med noget soft switching, men det er noget mere besværligt (et print med komponenter)

Skriv evt til mig på l@rslennon.dk så kan vi finde ud af noget med et diagram.