Avatar billede kxrider Nybegynder
13. september 2010 - 17:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Farveskift på billede?

Jeg vil gerne have skiftet farve på et par bestemte områder på et billede.

Eksempelvis på tøj og lignende.

Jeg bruger normalt extract toolet til at at markere området og så CTRL+U til at justere farverne, men findes der en anden/bedre metode, for synes ikke jeg rigtigt ramme de farver jeg synes ser oprigtige ud.

På forhånd tak
Avatar billede prodic Mester
13. september 2010 - 18:04 #1
Der findes - heldigvis - et utal af muligheder.
De mere gængse er via Replace Color-funktionen, hvor du kan markere din farve og nuancerne. Derfra kan du via Hue/Saturation justere dig til de ønskede farver.
Du kan også markere - via Replace, Magic Wand eller lign. - din farve og via et Solid Color-lag sat til Color i Mode få et brugbart resultat. Samme princip for et Color Overlay-lag sat til Color i Mode.
Du kan også justere via Selective Color, Channel Mixer og Channels.
Jeg ville dog holde mig til Replace/Magic Wand og Hue/Saturation for at bevare shadows/highlights.

p.s. Du har allerede nu 1200 point ude at svømme. Du burde måske afslutte nogle af dem. :-)
Avatar billede kxrider Nybegynder
14. september 2010 - 14:42 #2
Okay, kan du specificere din fremgangsmåde? Synes ikke jeg kan finde replace color funktionen.
Avatar billede prodic Mester
14. september 2010 - 17:57 #3
Jeg tænkte naturligvis på Color Range og ikke Replace Color. Replace Color kan dog også anvendes. Kan i visse tilfælde være nemmere, og funktionsmæssigt minder de om hinanden.
Select->Color Range og Edit->Adjustments->Replace Color
Avatar billede kxrider Nybegynder
26. september 2010 - 11:22 #4
Okay, super. Smid svar.
Avatar billede prodic Mester
26. september 2010 - 11:45 #5
Du smider bare et svar selv og accepterer det. Ellers tak.
Avatar billede kxrider Nybegynder
30. april 2011 - 21:55 #6
Lukker, mange tak :)