Avatar billede jacob_l_h Nybegynder
09. september 2010 - 23:49 Der er 4 kommentarer

Netværk fejler med www

Jeg har et besynderligt problem, har en netgear router(kablet) som vi sidder 10 mennesker på. Med varierende grad mister alle i huset muligheden for at forbinde til hjemmesider via hvilken som helst browser. Dog forbliver man forbundet til router, hinanden og på internettet(man kan f.eks. downloade med fuld hastighed).

Jeg har prøvet at skifte DNS server og jeg har udskiftet routeren og får samme problem.

Når det sker kan jeg fint få adgang til routeren og min standard måde at fixe det på er at release og renew routerens ip adresse, dette fungerer.

Jeg har ikke kunne teste det direkte på modemet da det er svært tilgængeligt og problemet har forskellig varighed.

Problemet er IKKE at folk downloader, da det er oplevet med kun 1 computer tilsluttet netværket.

Har i brug for mere info kan i bare spørge :) på forhånd mange tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 08:17 #1
Jeg ser 2 muligheder:

1)

Din internetudbyders web service kan være ustabil.

Det kan være at din ISP DNS server virker fint, men er koblet direkte på en anden som fejler tit. (en anden server i deres link uden for deres kontrol)

Hvis ikke OPENDNS virker, så dur DNS nok ikke.

2)

Det kan være at der er så meget støj på din linie, at den ødelægger din trafik, eller direkte smider linien (DSL)

I begge tilfælde, skal du ringe og fejlmelde din internetforbindelse.  Der er intet vi kan gøre for dig herinde.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 08:22 #2
3)

Du skriver:

>Når det sker kan jeg fint få adgang til routeren og min standard >måde at fixe det på er at release og renew routerens ip adresse, >dette fungerer

Det betyder at din router mister sin IP adresse hele tiden = størst chance for at 2) er det mest korrekte.  Du har for meget støj på linien.

Jeg vil tilføje, jeg har selv haft problemet, og da TDC kom og målte det hele igennem viste det sig at der var et ubalanceret kabel (defekt).  De patchede det om i centralen, og alt virkede igen perfekt.
Avatar billede jacob_l_h Nybegynder
10. september 2010 - 17:24 #3
Men jeg kan stadig bruge alle andre services bortset fra browseren. Jeg kan gå på ventrilo, spille spil online m.m.

Derudover har jeg brugt opendns i 3 måneder uden success og bruger nu ISP'ens, det gør ikke den store forskel.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 18:26 #4
Jeg har selv prøvet det.
Når www ikke duede, var det min ISP der var røget rundt.

Du kommer ikke videre med dette her førend du ringer til dem og fejlmelder.

www skal virke hele tiden, ellers virker linien ikke.