Avatar billede juliemusen Nybegynder
09. september 2010 - 22:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hastighedsproblemer

Hejsa.

Jeg deler internet med 4 andre piger. Routeren er sat op på mit værelse. Vi har købt en 30 mbit forbindelse.

jeg har nu igennem et stykke tid lavet en hastighedstest på mit net, og min downloadnings hastighed svinger fra ca 6 mbit, og idag var den helt nede på 284 kbit. Den ligger som regel på ca 1 eller 2. Vel og mærket den trådløse routeren står 3 meter fra mig.

Jeg har spurgt dem om de sidder og downloader film, men alle sammen svarer nej. Hvis jeg tænker lidt, må der jo være noget som sidder og suger alt vores internet. Det eneste jeg kan se er at de downloader film osv. Vil det ikke kunne passe at de så tager "mit bredbånd"? Det er den ene ting, den anden er også, at internettet er oprettet i mit navn, og jeg har ikke lyst til at få en bøde på 1 million kroner p.g.a. de gør det, hvis de gør det.

Tror i min teori er rigtig i forhold til at der downloades store mængde dataer, eller kan det også være andre ting?

M.V.H
Juliemusen
Avatar billede kimtheman Novice
09. september 2010 - 22:38 #1
Tja nu må i vel slet ikke være flere på 1 forbindelse, da det lyder som om, i bor til leje eller lign. Og ikke er en familie i samme hus.

Så cut forbindelsen, og få dit eget internet. Så er det problem løst. Og til de penge man får internet for i dag, kan det da ikke betale sig at snyde.
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
09. september 2010 - 23:10 #2
Hmm rent teknisk vil jeg tjekke MODEM / ROUTER først
1. modem, router, og udbyder.
Hvem er udbyder, hvilket modem/router er udleveret fra dem
Hvem er ejer / betaler af internet.
"de så tager "mit bredbånd"? Det er den ene ting, den anden er også, at internettet er oprettet i mit navn"

2. Hvilken router er det du har stående(er det den samme som fra udbyder. Hvilket mærke, er der opdateret firmware i den, er der sat trådløs internet op, herunder om det er G/N WIFI ELLER er alle koblet på med net/lan kabel.

3. SIKKERHED, og hvilken type wpa/tkip
wp2/aes og hvad er du koblet på med.OG ER det kun jer 4 der har lankabel på router, og /eller koden på sikkerhed,

4. hvad computer /windows bruger du/i og hvad wifi G/N eller lan kort
Er computere opdateret, windows, sikkerhedspakke, programmer, drivere og  og tjekket for virus og malware.
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
09. september 2010 - 23:12 #3
For god ordens skyld bedes du følge op på dine gamle tråde og få dem accepteret eller lukket
vh kristian
Avatar billede ksoren Nybegynder
10. september 2010 - 06:17 #4
#1 du er måske synsk?
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 08:06 #5
julemusen hvbad med dem her du ikke har lukket eller givet point i

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/juliemusen

m.v.h
Avatar billede juliemusen Nybegynder
01. november 2010 - 22:32 #6
sorry. Jeg opsagde mit internet efterfølgende denne tråd.

tak for hjælpen. kmunk ligger du ikke et svar?

KH
Julie
Avatar billede juliemusen Nybegynder
09. januar 2011 - 16:46 #7
Hejsa.

Da det er 1½ måned siden jeg skrev efter et svar, og det ikke er kommet, lukker jeg spørgsmålet her.

Skriv hvis det ikke er ok

Med Venlig Hilsen
Julie