Avatar billede charlie2000 Nybegynder
09. september 2010 - 11:13 Der er 1 løsning

Sonicpoint vlans over zyxel bridge

Hej

Vi har fået opsat en SonicWall NSA 240 og 2 SonicPoints.

Det ene SonicPoint er opsat og virker perfekt..

Mit problem er at vi har en wireless bridge over til den anden side af vejen.

Det var oprindeligt meningen at der skulle være et AP på hver side af vejen..

Men et SonicPoint skal forbindes direkte til routerens WLAN zone.

Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af om min wireless bridge bestående af 2 Zyxel NWA-3100 kan route flere vlans igennem.
Der er et menupunkt som hedder vlan men jeg kan ikke helt finde ud af funktionen af denne.

Jeg har 4 netværk som skal igennem:

Vlan1 - Normal LAN
vlan2 - dedikeret til wireless adgang til normal LAN
vlan3 - dedikeret til wireless adgang kun til internet
vlan4 - dedikeret til wireless adgang til gæster

Er der nogen som har prøvet dette? eller bare har en super ide til hvordan jeg får løst mit lille problem :-)
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
24. juni 2012 - 17:09 #1
lukker