Avatar billede gizmo53 Nybegynder
07. september 2010 - 22:06 Der er 3 kommentarer

Opsætning af trådløs router

Hej, jeg prøver at opsætte en trådløs router, problemet er, at jeg kører på kollegienet, og der er derfor ingen modem, som der står i manualen at man skal bruge. Jeg kan normalt bare stikke et LAN kabel i væggen og så fungerer nettet helt fint. Jeg ved virkelig ikke, hvordan jeg skal opsætte nettet, har prøvet med den medfølgende CD, men jeg får på fornemmelsen af at jeg skal bruge internet for at fuldføre installationen, og lige så snart computeren er tilsluttet routeren kan jeg ikke komme på nettet.

Jeg har købt en netgear JWNR2000, er det noget I kan hjælpe med?
Avatar billede Selas Nybegynder
07. september 2010 - 22:19 #1
Du skal sandsynligvis bruge en switch og et access point da en router typisk kan lave bøvl på netværk hvor der allerede er en router, men prøv at høre IT afdelingen, de er de eneste der kan give et endegyldigt svar på dette.
Alternativt, hvis du insisterer på at prøve, kan du slå DHCP/router delen fra og sætte den til stikket i væggen direkte, da modemet er i den anden ende nede i IT afdelingen eller kælderen typisk.
Avatar billede a62681 Nybegynder
07. september 2010 - 22:54 #2
Jeg går ud fra der er et netstik i væggen du bruger. Så er det korrekt du skal slå DHCP fra. Og så forbinder du din router/switch til netstikket via en lan port så du bruger den som en ren switch. Du skal altså ikke bruge wan porten. Hvis du gjorde det, skulle routeren have en IP helper til at sende din pc's dhcp discover videre til skolens DHCS server.
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. september 2010 - 07:17 #3
- eller ændre din routers ip-range til et andet end det skolen bruger og så stadig bruge den som router !