Avatar billede tmor Nybegynder
06. september 2010 - 16:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kopiere tekst uden gåseøjne

Jeg vil gerne kopiere tekst fra Excel til fx Word (uden formattering), men der kommer gåseøjne om teksten - hvordan undgår man disse??
Avatar billede store-morten Ekspert
06. september 2010 - 17:18 #1
Jeg får ikke "gåseøjne om teksten" Office 2003

Når du indsætter får du så ikke et ikon til højre? "Indstillinger for Sæt Ind"

Med valgmulighed for at:
          Bevar kildeformatering.
          Brug samme formatering som destination.
          Bevar kun tekst.
          Bevar kildeformatering, og opret kæde til Excel.
          Bevar samme formatering som destination og opret kæde til Excel.
          Anvend typografi eller formatering...
Avatar billede Unicco Nybegynder
06. september 2010 - 17:17 #2
Har en nem løsning - du kan bare erstatte alle "["]" gåseøjne med et "[INTET]". Tryk CTRL+F i dokumentet, og gå under fanebladet 'Find and Replace'.

Skriv:
Find what: "
Replace with:
Avatar billede tmor Nybegynder
06. september 2010 - 18:15 #3
Hej store-morten

Vi har vist kommunikeret sammen før :)

Jeg glemte en væsentlig detalje: Gåseøjne fremkommer kun, hvis der er linjeskift i cellens tekst - Og det er netop, hvis man vælger "Bevar kun tekst", at de kommer i Word..
Avatar billede store-morten Ekspert
06. september 2010 - 18:20 #4
Ja ;-) tænkte godt der var mere...
Avatar billede store-morten Ekspert
06. september 2010 - 18:29 #5
Kan du ikke bruge: Brug samme formatering som destination.?
Giver det ikke det ønskede resultat uden " Tekst "
Avatar billede tmor Nybegynder
06. september 2010 - 19:04 #6
Jo umiddelbart, men det er en Word-feature - hvis man indsætter teksten i fx Notesblok, er de stadig med.. Måske er løsningen en VBA-kode, der fjerner dem, når man kopierer en celle..!?
Avatar billede store-morten Ekspert
06. september 2010 - 19:24 #7
Så tror jeg at der skal andre til.

Jeg tror ikke at "" kommer ved kopiering med ved 'Ind Sæt'
Og du søger en "Universel" løsning. ('Ind Sæt' i alle filtyper)
Avatar billede tmor Nybegynder
07. september 2010 - 20:03 #8
Store-morten, kan du ikke smide et svar? Du hjalp mig lidt, så du får pointene. Jeg har oprettet spørgsmålet i VB-gruppen..
Avatar billede store-morten Ekspert
07. september 2010 - 22:28 #9
Okay, et 'Svar'