Avatar billede pixiball Nybegynder
06. september 2010 - 14:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cisco VPN klient og lokal print problem

Hej, jeg har to problemer omkring Cisco VPN klient som jeg håber at der er nogle der kan hjælpe med

På min bærbare pc (Windows 7 Pro) er der installert Cisco Vpn Client (version 5.0.07.0290) til at forbinde til mit firma.

Når jeg etabler forbindelse, er det ikke muligt at printe ud på min lokal netværks printer (Brother DCP-585CW), selvom VPN clienten er sat op med "Allow Local LAN Access". Lige så snart at jeg river VPN forbindelsen ned, begynder printeren at udskrive.

Er der nogle der har løsnings forslag?

Andet problem, VPN forbindelsen afbrydes hver 48 minut - hvad skyldes det og kan det undgåes?

Ser frem til at høre fra jer :O)
Avatar billede aners Nybegynder
07. september 2010 - 23:47 #1
Du har tydeligvis ikke adgang til lokalt subnet, og din session lader til at blive afbrudt som følge af en policy. Snak med netværksfolkene som har sat det op, i stedet for at kloge i at pille.
Avatar billede pixiball Nybegynder
11. september 2010 - 17:29 #2
Nej det med den manglende adgang og timeout - havde jeg nok regnet ud ;-)

Der er ikke nogle decideret netværks folk i firmaet, så det jeg nok mest mangler er en der lige kan fortælle mig at det er de og de parameter der skal rettes i profilen eller routeren.
Avatar billede pixiball Nybegynder
05. november 2010 - 05:30 #3
Lukker spørgsmålet
Avatar billede henrik_meyer Nybegynder
28. december 2010 - 13:52 #4
[Allow Local LAN Access] skal også sættes op i selve Routeren/Firewallen du kobler op til med VPN.

Ellers skal der laves noget "Split-tunneling"