Avatar billede Jhim Nybegynder
05. september 2010 - 12:14 Der er 3 kommentarer

Skyline Router problemer med internettet

Hej Eksperten.dk.

Jeg er en nørd som mange af jer andre her på siden ;). Jeg vil selv sige jeg er skarp til 'hjemme'netværk, har sat det op mange forskellige steder, og lavet det hvis det ikke virkede.

Nå men jeg var omme ved nogen, hvis internet pludselig ikke virkede ordenligt. Internettet er leveret af Skyline med dertilhørende router (Networking Gateway TE1088). Det havde virket i 1,5 år med en af de populære linksys routere (Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54GL) fungerende som trådløs forbindelse. Men der begyndte at komme udfald, og de fik en tekniker fra Skyline til at komme ud og kigge på det, og han sagde at det var Linksys routeren der forstyrrede nettet, og efter dette virkede internettet enten på den stationær PC, som var tilsluttet via netkabel, eller på de tre bærbar pc'er som kom trådløs gennem Linksys routeren som var tilsluttet når den stationære ikke skulle bruges.

Nå men jeg finder så ud af at den router skyline havde givet dem havde trådløs forbindelse, men de manglede bare en antenne. Den fik de tilsendt fra skyline.

Nu virker det hele altså hvis man sidder i samme rum som skylines router, både trådløst og med kabel. Men de vil gerne have at der kommer trådløst op til deres værelser som ligger på 1. sal. og langt nede i den anden ende af huset. Og senderen fra skylines router kan ikke række så langt, eller jo det kan den godt.. Man kan logge på trådløst med 2-3 bar ud af de 5, men man får kun begrænset forbindelse. Skyline kommer med den forklaring at det kan være fordi at der er alukraft i mellem deres etager (som er korrekt, men har ikke været noget problem med Linksys routeren som også kun havde 2-3 bar). Eller også er det fordi de har elefanthegn tæt på huset (som også er korrekt, men kan dette være problemet? Det blev faktisk tændt omkring den tid der kom problemer...). Men lige meget hvad, Linksys routeren virker slet ikke, hverken med DHCP eller uden, har nærmest prøvet alle opsætninger i routeren, men intet virker. Og jeg har prøvet med min egen linksys router af samme model, det vil simpelthen ikke virke.

Nu har de fået anskaffet sig en ny trådløs router, som kan give internet til en bærbar computer, men alle andre inkl. den stationær pc kan ikke gå på nettet så. Denne router er så sat op helt oppe ved deres værelser så alukraft ikke skulle være problemet.. Den er tilsluttet med netkabel

Nogen der har en løsning til problemet? En løsning ville være at de brugte netværkskabel i alle deres PC'er... Men de vil så gerne have det trådløst nu hvor de har 3-4 bærbar pc'er.
Avatar billede Jhim Nybegynder
05. september 2010 - 12:18 #1
http://www.eksperten.dk/spm/916007

Har gjort det samme som ham her, men det virker stadig ikke.
Avatar billede Jhim Nybegynder
05. september 2010 - 12:20 #2
Problemet er også at den eneste måde de kan få internet på er via skyline, så det er nød til at virke igennem dem.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 08:28 #3
Wireless dur simpelthen ikke her, medmindre i er tæt på (i samme rum) som routeren.

Årsagen er enten at routeren har en elendig antenne, eller at noget æder signalet.

Træk kabler til andre rum, og sæt switche/routere der.
Træk dem alle fra hoved routeren.

Rum->rum = kabel
i rum = wireless

Hvis DET ikke virker ?  så glem wireless.  Det er faktisk ikke overalt at det kører ok, nogle steder er det decideret umuligt.