Avatar billede king_frusty Nybegynder
03. september 2010 - 07:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Søger Hjælp til opgavestyring i WIN7

Hejsa
Jeg har installeret Win7 32 bit på Vores HTPC herhjemme. Den kører Mediaportal.
Jeg skal grabbe EPG en gang i døgnet, selvfølgelig for at få de nyeste tv-programmer.
Der er en lille Batch fil der skal kører hver dag kl 0700. Når jeg dobblt klikker på Batch filen, ja så køre den og grabber det der skal grabbes, perfekt.
MEN
Når jeg så laver en opgave i opgavestyrring så er det som om den kun lige starter , og så slukker den igen.
Jeg afprøver den ved at trykke på den "Grønne Play knap" i opgavestyrring, kan da se at CMD vinduet starter op, den skriver noget og lukker. Og filen til min EPG er IKKE opdateret.
HVad pokker skal man gøre?
jeg ved at i XP SKULLE man have en konto med password, og så virkede det perfekt. Jeg har også en konto her med password, så det er nok ikke det. Ser frem til jeres svar

Tak skal i have
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
03. september 2010 - 09:19 #1
Hejsa King_Frusty.

Hvis du i bunden af din .bat fil skriver. (Åben Bat Filen med Notepad)
PAUSE

Så vil den forblive åben, så du kan se hvad fejlmelding den kommer med.

Lad mig høre fejlmeldingen :)

//
ZirexDK
Avatar billede king_frusty Nybegynder
03. september 2010 - 10:26 #2
Hejsa
Tak for det, tænk at en "Pause" kommando er SÅ simple, ALT for mange år siden man havde med "DOS" at gøre, så kunne man nok ha husket den haha
Den Skriver Unable to open Channels-TV.xml

Den kan godt åbne den hvis jeg bare Dobbltklikker på Batch filen , men ikke når opgavestyring kører filen
Det er een linie i batchfilen
den ser således ud
call java -jar "%ProgramFiles%\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\xmltv\webReader.jar"
webReader læser så tv-programmet med de kanaler der er oplyst i Channels-TV.xml
for senere at gemme tv-programmet i en anden fil som importeres til mediaportal .......
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
03. september 2010 - 10:32 #3
Hvis du kører kommandoen fra Opgavestyringen.. Får du så ikke en fejl ? ..
Avatar billede king_frusty Nybegynder
03. september 2010 - 11:32 #4
hvad mener du med det ??

Hvis jeg åbner opgavestyring og klikker på den der afspille grønne pil, så afspilelr opgavestyring batchfilen og Så kommer den op med en fejl
men hvis jeg bare dobbltklikker på batchfilen inde folderen  så er der ikke fejl
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
03. september 2010 - 14:32 #5
Hej King_Frusty-

Vil du ikke sende din Bat fil til mig. Det virker som om der er nogle Elementer der ikke har fuld sti navn.

Sbc@combitech.dk

//
ZirexDK
Avatar billede king_frusty Nybegynder
03. september 2010 - 14:42 #6
ZirexDK

Jow da, det har jeg liiiiige gjort :)
Avatar billede king_frusty Nybegynder
04. september 2010 - 20:10 #7
håber du har modtaget filen
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
06. september 2010 - 11:06 #8
Hej Brian.

Jeg har modtaget din mail, Men din fil bliver fjernet i mit spam filter, samt outlook.

Vil du venligst omdøbe filen til en .old.

Og så pakke den sammen med winzip eller win rar. :)

//
ZirexDK
Avatar billede king_frusty Nybegynder
06. september 2010 - 11:41 #9
Det har jeg gjort nu :)
Avatar billede king_frusty Nybegynder
06. september 2010 - 15:38 #10
Problemt er løst
det er et felt hvor man skal skrive i hvor den pågældende fil der skal skrives til ligger
da det er gjort, så virker det hele
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
07. september 2010 - 09:06 #11
Godt du fik løst dit problem :)

Var ellers igang, :) Meget spændende stykke software ellers :)
Avatar billede king_frusty Nybegynder
08. september 2010 - 12:40 #12
ZirexDK

Mener du MediaPortal?
jeg er ret glad for det, har kørt med det de sidste 3-4 år