Avatar billede gba Nybegynder
24. juli 2001 - 13:03 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

hvad?

jeg har director 8.5 som jeg fik af en ven nå men hvad er director og hvad bruges det til og hvor er der nogle turial
Avatar billede avlund Nybegynder
24. juli 2001 - 13:05 #1
Det bruges til at lave Shockwave-filer med.

Tutorial på www.macromedia.com
Avatar billede avlund Nybegynder
24. juli 2001 - 13:06 #2
Avatar billede gba Nybegynder
24. juli 2001 - 13:07 #3
ja men hvad er Shockwave og hvad bruges det til og hvor er der nogle danske turial
Avatar billede Trine Nybegynder
24. juli 2001 - 13:09 #4
Det kan bruges til mange ting. Man kan lave livlige præsentationer, man kan lave spil og ting til hjemmesider (f.eks. mseje menuer). Det kan sammenlignes lidt med Flash, hvis du kender det, men er ikke det samme, idet det hovedsaligt bruges til spil.

Og så er det oftest det program der bliver brugt, når man får en eller anden CD-rom med i købet af et PC-magasin, hvor man kan installere alle mulige diller daller programmer, du kender dem sikkert.
Avatar billede avlund Nybegynder
24. juli 2001 - 13:09 #5
Det er ligesom Flash, bare et mere avanceret produkt. Du kan lave nogle flere ting i Shockwave end i Flash, f. eks. spil og animationer.
Avatar billede Trine Nybegynder
24. juli 2001 - 13:10 #6
Danske tuturials er nok ikke så nemme at finde. Shockwawe er et format der bruges på hjemmesider.
Avatar billede Trine Nybegynder
24. juli 2001 - 13:10 #7
Der var jeg hurtigere Avlund :-)
Avatar billede kunze Nybegynder
24. juli 2001 - 13:11 #8
Du laver små Internet spil og lign\' med Director!

Det er svært at bruge og kræver en grundig gennemgang!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. juli 2001 - 13:13 #9
Iflg. Ravenholm koster Director 8.5 i en enkeltbrugerudgave 12.999,- kr. - Så hvis du ikke har noget at bruge den til, skulle du se at sælge den.

Noget af en gave fra din ven, må man sige :)
Avatar billede avlund Nybegynder
24. juli 2001 - 13:15 #10
Hmm, prøv dem her til tutorials:

http://www.daimi.aau.dk/~fisken/mmp2/

http://www.daimi.au.dk/~u952003/mmp1/uge46/Director%20tutorial%20til%20fjerde%20gang.htm

og

http://www.kanding.dk/

som handler om Lingo-sproget - det er Directors programmeringssprog.
Avatar billede avlund Nybegynder
24. juli 2001 - 13:15 #11
Det er rigtigt Misskat... der er nogen der kan.
Avatar billede Trine Nybegynder
24. juli 2001 - 13:17 #12
Director bygger på et specielt kodesprog der hedder Lingo. Når man kan det grundlæggende af lingo, så kan man komme frem til nogle rigtig brugbare resultater med Director.

Jeg foreslår du indkøber dig en bog, jeg har selv en som jeg købte, en rigtig tyk satan. Og der var en tilhørende CD med diverse Tutorials, som er yderst brugbare. Den er på engelsk, men overhovedet ikke svær at forstå. Det er jo ligefrem nemmest at læse det på engelsk, når programmet også er det.

Avatar billede kunze Nybegynder
24. juli 2001 - 13:17 #13
lol.... Hvem køber overhovedet sådanne programmer ?

Jeg giver lige et eksempel på \"Fattigkøb\"

Fireworks 4.0  3500 kr.
Flash 5.0      3000 kr.
Director 8.5  13000 kr.
Photoshop      9000 kr.
3DSM          22000 kr.
Windows2000    3000 kr.
Office2000      6500 kr.

Det er griner nok :)
Avatar billede lingoman Nybegynder
24. juli 2001 - 13:24 #14
Director er et program hvor du kan sammensætte mange forskellige media blandt andet, lyd, animationer, video, flash, tekst, billeder ( både vektor baserede og bitmaps ), etc.

Desuden kan man tilføje interaktivitet og derved også lave spil eller meget komplekse applikationer som kan kommunikere med andre applikationer.  Dette gøres med Director\'s indbygget programmerings-sprog Lingo.

Men det bedste er at man kan sammensætte færdig lavet \' lingo moduler( \'behaviors\') og også slippe for at skulle programmere noget selv.

Hvis du vil lave noget interaktivt, er Director det mest fleksible og avanceret på markedet, men der er meget at lære.

mvh geo
Avatar billede Trine Nybegynder
24. juli 2001 - 13:31 #15
Mon ikke snart det her spørgsmål er blevet svaret på, tilfredsstillende?
Avatar billede gba Nybegynder
24. juli 2001 - 21:43 #16
jeg syntes ikke jeg har fået hjælp nok til turial
Avatar billede lingoman Nybegynder
24. juli 2001 - 22:05 #17
Det er som sagt meget lidt der findes af online Director tutorials på dansk. Min linksne foroven er da en udgangspunkt.  Hvis du har råd til at investere i nogle bøger på engelsk er der ingen mangel på gode begynder bøger.

Man lærer også meget blot ved at læse de mange spørgsmål-svar her på eksperten.

Ellers kan du jo spørge løs her på eksperten. Vi er mange der gerne deler vores erfaringer omkring Director med dig:-)
Avatar billede lingoman Nybegynder
24. juli 2001 - 22:06 #18
uups!  Min>>Men
Avatar billede gba Nybegynder
24. juli 2001 - 22:20 #19
er det ok at give mig selv de point da jeg ikke har fået den hjælp jeg skulle bruge
Avatar billede lingoman Nybegynder
24. juli 2001 - 22:26 #20
Der er vel dig selv der afgør det, men personligt vil jeg mene at de andre har hjulpet dig meget for de få points. Mon ikke det ville være på sin plads at de deler dine points? Det kunne jo være at du får brug for deres hjælp en anden gang.

mvh geo
Avatar billede Trine Nybegynder
24. juli 2001 - 22:47 #21
Du er ikke værd at hjælpe en anden gang. Du kunne da i det mindste have delt dem imellem alle os der hjalp dig. Du er lidt unfair.