Avatar billede kjden Nybegynder
02. september 2010 - 15:20 Der er 2 kommentarer

Registrering af dll eller ocx i registry

Jeg har nogle ældre programmer kørende som genvejslink fra en filserver. De benytter sig af mci32.ocx filen der er placeret sammen med exe filen.
Mit problem er at den eneste måde jeg kan registrere filen i registry på, er at køre et af programmerne som administrator. (højreklik kør som administrator)
Herefter virker programmerne upåklageligt for den almindelige bruger.
Er der en nem måde at automatisere denne procedure via f.eks. Active directory og eller en script.

På forhånd tak.
Avatar billede dayzero Nybegynder
03. september 2010 - 15:20 #1
er ikke sikker på om jeg har misforstået spørgsmålet...

men hvis det du ønsker at at undgå det med at højreklike og vælge "kør som administrator"
så kan indstille programmet til altid at køre som administrator ved at finde mappen hvor i exe filen ligger.
her højre kliker du på filen --> vælg egenskaber --> gå til kompatibilitets fanebladet --> kryds i "kør dette program som administrator" --> ok / anvend

så skulle programmet pr. default altid køre som administrator i fremtiden.
Avatar billede kjden Nybegynder
04. september 2010 - 19:24 #2
Hej dayzero
Du har ikke misforstået spørgsmålet det er bare lidt uklart stillet.
Din løsning kan desværre ikke umiddelbart bruges da exefilen ligger på et delt netværksdrev og lokale rettigheder skal være tilstede.
Problemet består ikke i at jeg skal køre programmet som administrator, men at jeg skal have mci32.ocx filen registreret i registry på mine workstations, hvilket kræver rettigheder som de enkelte brugere ikke har. Såfremt en administrator kører programmet fra den enkelte arbejdsstation som administrator registreres filen og alle kan efterfølgende bruge programmet. Det er det jeg gerne vil kunne gøre fra active directory.
Håber det er mere præcist formuleret.
På forhånd tak