Avatar billede miol92 Nybegynder
24. juli 2001 - 12:59 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Autosluk

Hvorfor slukker min computer automatisk når jeg lukker den ned? På det tidspunkt, hvor den burde slukke siger den bare et lille klik og så kommer der sort skærm og jeg må holde sluk-knappen inde i fem seunder.
Avatar billede disky Nybegynder
24. juli 2001 - 13:00 #1
fordi den er sat op til at gøre det.

det lille click gør at den slukker, det er et relæ der klikker.
Avatar billede avlund Nybegynder
24. juli 2001 - 13:01 #2
Det er fordi du ikke har sat APM ordentligt op.
Avatar billede miol92 Nybegynder
24. juli 2001 - 13:01 #3
Hvordan sætter jeg så AMP ordenligt op?
Avatar billede gba Nybegynder
24. juli 2001 - 13:02 #4
du kan jo prøve at geninstaller dit styresystem (kun et foreslag)
Avatar billede miol92 Nybegynder
24. juli 2001 - 13:02 #5
Ps. Det er slået til.
Avatar billede miol92 Nybegynder
24. juli 2001 - 13:02 #6
Men hvad hvis jeg ikke gider til at geninstalere?
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 13:03 #7
gba> Nej sgu da, ikke geninstallere, det er for nemt at komme med sådan en løsning.
Har du sat APM til i bios under powermanagement?
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 13:05 #8
I windows skal du gøre det i kontrolpanelet - strømstyring.
Avatar billede miol92 Nybegynder
24. juli 2001 - 13:29 #9
Indhold af Power Management Setup i BIOS:

IPCA Function      -  Disabled
Power Management  -  Press Enter
- Power Management  -  User Define
- HDD Power Dows    -  Disable
- Doze Mode          -  Disable
- Suspend Mode      -  Disable
PM Control by APM  -  Yes
Video off Option  -  Suspend -> off
Video off Method  -  DPMS Support
MODEM Use IRQ      -  3
Soft-off by PWRBTN -  Instant off
State After Power Failture - Off
Wake Up Events    -  Press Enter
Avatar billede miol92 Nybegynder
24. juli 2001 - 13:31 #10
Jamen det er jo slået til... Jeg har også prøvet at slå det fra og til igen, uden at det hjælper.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 13:38 #11
Har du en manual, så se lige hvad IPCA Function er for noget.

Når du lukker for windows, slukker skærmen og du skal så holde afbryderen inde i 5 sekunder, slukker den ikke PC?
Avatar billede makse Nybegynder
24. juli 2001 - 14:10 #12
ICPA Function er et andet navn for ACPI.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 14:18 #13
makse> Så var det nok en god ide om han slog den til enable!
Avatar billede makse Nybegynder
24. juli 2001 - 14:22 #14
Jo da. Slå den til.
Hvorfor hedder det så ICPA? Lad mig gætte, du har et MSI bundkort?
MSI kunne ikke få Microsofts blå stempel, når man kunne deaktivere ACPI i bios. Derfor kaldte de det så ICPA istedet for. :)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2001 - 16:42 #15
Stop lige miol92 skriver at computeren lukker og slukker, når han beder om det, så der er da ikke noget galt.

Efter hvad jeg kan forstå, så er det et sprøgsmål om at få den til at lukke ned ved hjælp af tidsstyring? f.eks. når download er færdig?

Efter hvad jeg kan se ud af spørgsmålet så virker computeren som den skal, det er blot det program som styrer nedlukningen på et bestemt tidspunk, som lukker galt ned.
Avatar billede miol92 Nybegynder
24. juli 2001 - 19:33 #16
Jeg aner ikke en skid om hvilket bundkort jeg har...

kharder>> Mit spørgsmål har ikke noget med dowload eller tid at gøre, og computeren virker ikke som den skal med hensyn til strømstyring. Og jeg skriver lige præcis, at den ikke slukker når jeg beder den om det, men den lukker godt nok ned.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2001 - 20:31 #17
\" Hvorfor slukker min computer automatisk når jeg lukker den ned? \" skriver du - Det skal den da gøre det er da helt rigtig ;o)

Hvis man skal tage efter resten af spørgsmålet, så sker der det samme med en af vores pc\'er , der har jeg fået at vide ved en forhandler/reparatør, at det skyldes at bios er for gammel, så det kan ikke lade sig gøre at få den til at slukke automatisk. Dette på trods af at jeg har en pc med en ældre bios en den ovenfor omtalte, som ikke har problemer med at lukke og slukke.  Det er vel også en AMD processor der sidder i den  ;o)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2001 - 20:32 #18
Lægger du så windows 98 ind på maskinen så er det sikker ingen problem med at få den til at lukke og slukke.?
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 20:34 #19
Der er visse typer mobo der ikke kan slukke, de genstarter, men jeg har opfattet at din kun slukker for skærm, hvad sker der mere, genstarter den eller slukker Harddiske og går lysene ud? Er det tilfældet er den jo ok.
Avatar billede avlund Nybegynder
24. juli 2001 - 23:00 #20
Jeg går ud fra at du har ATX form faktor naturligvis. Ellers kan du ikke gøre det.
Avatar billede miol92 Nybegynder
25. juli 2001 - 02:43 #21
kharder>> Okay, sorry, det var en tastefejl. Meningen var selvfølgelig at der skulle slå, at den IKKE slukker...
Jeg har haft det til at virke før, men pludselig gjorde det bare ikke. Lige da jeg havde installeret w2k virkede det heller ikke, men der kom der ingen sort skærm... Der skrev den bare at jeg nu kunne lukke computeren. Så kom jeg på en ånssvag måde til at kortslutte computeren og derefter virkede det perfekt. Så ved jeg ikke hvad der er sket siden at den gør sådan nu.
Og jeg har ikke win98...
avlund>> Aner ikke hvad ATX form faktor er...
Avatar billede miol92 Nybegynder
25. juli 2001 - 02:49 #22
Forresten. Jeg har en PIII Processor
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2001 - 02:55 #23
Avatar billede miol92 Nybegynder
25. juli 2001 - 13:31 #24
Skærmen slukker ikke. Den bliver bare sort...
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juli 2001 - 14:10 #25
ATX formfaktor betyder blot at den er standard og at stikket fra strømforsyningen til bundkortet er anderledes i forhold til den gamle standard der blot hed AT!
Man kan ikke bruge et nyt kabinet(ATX) til gamle motherboard eller et nyt motherboard til et gl.kabinet(AT)
Avatar billede miol92 Nybegynder
27. oktober 2001 - 19:34 #26
Jeg har været lift sløset med at acceptere svar her på eksperten på det sidste... Men nu virker det... Tak til retaxes
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. oktober 2001 - 20:22 #27
Det er godt nok blevet et lidt gammelt spm., men bedre sent end aldrig ;o)
Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes