Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
31. august 2010 - 14:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

To partitioner på WD drev

Hej eksperter

Jeg har for nyligt anskaffet mig en Wester Digital (WD) My Passport Essenntial (se her: http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=701 ) på 640 GB.
Den har noget ret smart software på, som kræver at man skriver en kode før man kan bruge den. Dette software vil jeg gerne beholde, men jeg vil samtidig også have en anden partition som er i et HFS+ filsystem.

Kan dette lade sig gøre?
Avatar billede Christopher18 Nybegynder
31. august 2010 - 14:31 #1
Ser ud som om du kun kan køre HFS+ / eller NTFS ikke begge på en gang:D
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. august 2010 - 15:21 #2
Det Kan være du kan bruge noget herfra?
http://www.mediafour.com/products/macdrive/
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
01. september 2010 - 09:44 #3
Der er helt styr på hvordan jeg formaterer drevene til diverse filsystemer. Dette spørgsmål går kun på, om programmet på disken vil acceptere, at der er to partitioner..
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. september 2010 - 16:35 #4
Du kan godt have 2 separate filesystemer på disken men du kan ikke uden et speciel program se begge systemer på begge maskiner #2
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
01. september 2010 - 17:28 #5
Man kan GODT have to partitioner, og man kan GODT se dem begge. Den software der følger med bliver på disken uanset om du partitionere. :)

http://community.wdc.com/t5/External-Drives-for-Mac/Can-I-re-partition-my-My-Passport-Elite-and-maintain-the-WD/m-p/26550/highlight/true#M1038

Jeg svarer selv :)