Avatar billede rax Praktikant
30. august 2010 - 16:03 Der er 1 løsning

Oracle og WebDAV

Hej eksperter

Jeg har en web applikation skrevet i Oracle ADF, hvor jeg viser dokumenter uploadet til serveren. Disse dokumenter opbevares i min Oracle database som BLOB.
Det jeg har behov for at implementere er "dircet editing", dvs. at når man klikker på et link til et dokument og åbner det, så kan man editere det og save det tilbage til serveren. Denne funktionalitet er kendt fra bla. MS Sharepoint.

Jeg har kigget en del på WebDAV, som netop muliggør denne funktionalitet, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal få dette sat op. Derfor har jeg en række spørgsmål til jer, som forhåbentligt kan hjælpe mig videre:

- Er det muligt at lave direct editing af documenter, som opbevares i tables som BLOBs?
- Hvis ikke, er jeg så tvunget til at lave en WebDAV folder og opbevare dokumenterne heri?

Jeg kører Oracle Application Server 10g, men forventer at migrere til Weblogic Server inden for nær fremtid.

Håber en af jer kan hjælpe mig videre!

Mvh. Kristian
Avatar billede rax Praktikant
29. september 2010 - 13:31 #1
Da der ikke er kommet nogle svar, og da jeg har fundet en løsning selv, lukker jeg spørgsmålet. Skulle andre komme i samme situation, her er hvad jeg har fundet:

Der findes et Open Source Java WebDAV API, som muliggør hvad jeg beskriver ovenfor. APIet hedder Milton, og er tilgængeligt på denne adresse: http://milton.ettrema.com/index.html