Avatar billede jds Nybegynder
30. august 2010 - 14:52 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Allround program til styring af genveje etc. (til tablet PC)

Hej

Jeg skal bruge et program (til WINDOWS 7), der når det kører virker lidt ligesom det gadget-board der findes på en mac. Altså, når man starter programmet, så skal det ligesom åbne en brugerflade hvor jeg bestemmer hvad der skal være på af knapper etc.

På brugerfladen skal jeg kunne oprette knapper der bland andet kan fungere som genveje til internet, email, word etc.
Det skal også være muligt at oprette knapper til blandt andet styring af volume og screen brightness (som allerede ligger som genvejskanpper på min bærbare computers tastetur). Evt kan man simulere key-press?
Det må også gerne kunne indeholde RSS feed boxes, weathergadget etc.

Jeg skal selv kunne konfigurere denne brugerflade, og bestemme hvor knapperne skal side osv. Altså jeg bestemmer layoutet.

Brugerfladen skal kunne lukkes igen ved evt et kryds i hjørnet eller lignende og kunne åbnes igen på et senere tidspunkt. Det må gerne være et program der ligger i baggrunden og kører hele tiden, men som så kan blive synligt/usynligt når som helst.

Jeg har en tablet PC, og når min skærm er klappet ned og dækker tasteturet, så er det rart at have en brugerflade, der indeholder alle disse features, der bare kan åbnes og lukkes som man vil (ved hjælp af en konfigurerbar hardwareknap på siden af min skærm).

Programmet skal være 100% freeware eller open source og ikke alt for tungt at køre. Det må da kunne findes et sted? :)

Håber det gav mening. :)

På forhånd tak for hjælpen!

JDS
Avatar billede theman1234 Nybegynder
30. august 2010 - 15:23 #1
yahoo witgets kan måske være noget
Avatar billede jds Nybegynder
30. august 2010 - 20:21 #2
Ser udemærket ud, kigger på det! Flere forslag?
Avatar billede theman1234 Nybegynder
30. august 2010 - 21:33 #3
nej ikke rigtigt undtaget windows sidepanel
Avatar billede jds Nybegynder
23. september 2010 - 23:30 #4
Problemet med Yahoo Widgets og Windows sidepanel er at man ikke kan lave sine egne egne genveje eller simulere key-press. De er mest lavet til newfeeds, weather etc. Man kan self. lave sin egen gadget, men det er ikke helt det jeg er ude efter.

Tror jeg programmerer mit eget interface i C# :) theman1234, du skal ha' tak for din indsats :)