Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
27. august 2010 - 10:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilke Access point til høj hastighed og stort netværk?

Jeg administrator af netværket på vores højskole, hvor vi har 7 forskellige bygninger med trådløst netværk. Der er kablet forbindelse til hver bygning, men et sammhængende netværk af access points som skaber et stort trådløst netværk. Det består pt. af D-link dwl-2100 AP´ere. Det fungerer sådan set ok, men vores 50/50 mbit linje bliver reduceret til 15/8 mbit selv lige ved siden af AP´erne, så vi mister alt for meget hastighed og det er selv sagt værre langt fra Ap´erne.

Så hvilken løsning skal jeg vælge. Jeg har siddet og kigget på f.eks. D-Link Rangebooster N 650 Access Point DAP-1353 som lyder vældig imponerende med 650 % hastighedsforøgelse. Men kan den bruges? Kan jeg forøge hastigheden med ihvertfald de 300 % op til vores fulde hastighed? Og kan den sættes op, så der skabes et stort netværk der ikke korruperer signalet for hinanden ligesom 2100 kan??

Jeg vil helllere have få dyrere access points end en masse billigt skrammel.
Avatar billede zero_lock Nybegynder
29. august 2010 - 01:57 #1
hey.

15 Mbit på et G netværk er ganske OK mine erfaringer siger man får ca 20-30% af hvad de skriver på kassen... da den hastihed er nået i en lab-test.

ellers er der jo alle de der tweak guides....
da det er d-link slå efterbrunning fra (da kort uden afterburning vil opleve en negativ effektiv ved det)
ingen ap`på samme kanal (E.G. hvis vi forstiller os vi har 3 ap på en snor (ap1. ap2 og ap3) så må ap1 og ap3 godt have samme kanal da de ikke kan "se" hinanden hade de nu kunne "se" hinanden så skulle have en forskællig kanal alle sammen...
eller om der er glidene overgang i jeres WIFI
Avatar billede jakobcl Nybegynder
12. september 2010 - 16:28 #2
Jeg ville gå med en DWL-8600AP som både har G og N netværk og 2,4Ghz og 5Ghz. Endvidere kan du også få en switch til dem, så du håndtere alle Access Points centralt. Dvs. både med load balancing, HW fail over, Auto Kanal, Multi firmware update etc. etc.

Endvidere får du en langt bedre garanti end på DAP-1353.
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
17. januar 2011 - 17:35 #3
vi klarede dette over email.