Avatar billede tmor Nybegynder
24. august 2010 - 16:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Indsætte tekst i celle

Jeg har behov for at kunne indsætte kopieret tekst (fra PDF, Word, WWW osv.) i en Excel-celle, så linieskift (og gerne også formattering, men det er ikke et krav) bibeholdes og kun indsættes i dén celle. Hvis man bare copy-paster en sådan tekst, så indsættes linierne i forskellige celler :-(

Er vi ude i noget VBA eller?
Avatar billede store-morten Ekspert
24. august 2010 - 17:17 #1
Prøv:
Marker cellen
og venstreklik på formellinien og højreklik så og vælg 'Sæt ind'
Så formateres med ombryd tekst.
Avatar billede tmor Nybegynder
24. august 2010 - 17:32 #2
Ja, det er umiddelbart en løsning, men det er bare brugbart i praksis, da x-antal personer skal gøre det, og de vil intuitivt indsætte direkte i cellerne - findes der ikke en løsning til dette?
Avatar billede store-morten Ekspert
24. august 2010 - 17:39 #3
Burde jeg ha set komme ;-)
http://www.eksperten.dk/spm/913227
Avatar billede tmor Nybegynder
24. august 2010 - 18:12 #4
Korrekt - denne gang er der bare ikke tale om flettede celler :)
Avatar billede tmor Nybegynder
25. august 2010 - 09:32 #5
Jeg mangler noget VBA-kode, der enten kan indsætte teksten i formellinjen, eller konvertere alle linjeskift til Excel-linjeskift (dvs. ALT+Enter eller char(10)). Tror jeg flytter spørgsmålet til VBA..
Avatar billede store-morten Ekspert
25. august 2010 - 18:17 #6
Måske noget i denne stil.

Laver dog en "firkant" ved linjeskift.
Udvider cellen nedaf.

    Dim DataObj As New MSForms.DataObject
    Dim S As String
    DataObj.GetFromClipboard
    S = DataObj.GetText
    ActiveCell.Value = S
Avatar billede tmor Nybegynder
26. august 2010 - 09:22 #7
Tak - kigger på det i løbet af dagen..
Avatar billede tmor Nybegynder
31. august 2010 - 16:34 #8
Det virker! Så du skal jo egentlig have nogle point... Hvordan gør vi det?
Avatar billede store-morten Ekspert
31. august 2010 - 17:27 #9
Du opretter et nyt spørgsmål med x antal point og i overskriften "Point til store-morten"
Og henviser med dette link http://www.eksperten.dk/spm/917195#reply_7640495
Avatar billede tmor Nybegynder
01. september 2010 - 13:46 #10
Det gør jeg - du kan ikke fjerne de der firkanter, vel?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. september 2010 - 14:34 #11
Avatar billede tmor Nybegynder
01. september 2010 - 15:18 #12
Nåå ja - tak :)