Avatar billede laudrup1977 Nybegynder
24. august 2010 - 15:25 Der er 1 kommentar

Netværk med wireless accesspoint

Jeg skal installere et netværk for en ven, som er ved at istandsætte en 4-længet gård.
Han vil gerne ha' et wireless accesspoint i hver længe.

Længe 1: Hovedbygning/privaten
Længe 2: Bed and Breakfast/kursusvirksomhed
Længe 3: Kontor
Længe 4: Lejligheder

I længe 3 skal han have et serverrum/teknikrum.

Han skal have tre netværk
1: Privat
2: Gæster
3: Virksomhed

Der skal være adgang til serveren fra udefrakommende - selvfølgelig med kode.

Det skal være PoE udstyr!

Hvad kræver det af udstyr? Tænker på router, switch, og accesspoints?

Jeg har set på TRENDnet TPE-224WS 28-Port Gigabit Web og 4 stk. Linksys WAP4410N N Wireless Access. Kan det klare opgaven - er det for meget/for lidt?

Der skal også sættes en server op - er det godt nok med en god NAS-løsning? Det skal nemlig være brugervenligt!

Det er vigtigt for ham, at det er af god kvalitet, da der skal drives kursusvirksomhed på ejendommen!

Håber det er til at forstå..!
Avatar billede kimtheman Novice
24. august 2010 - 17:39 #1
Det er noget af en vennetjeneste du kaster dig ud i der. Held og lykke...ha ha.