Avatar billede hugopedersen Nybegynder
24. august 2010 - 15:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål om produkt

Er der nogen der kender/bruger et produkt der hedder Castalia for Delphi?

Jeg er på udkig efter en lille bitte plugin eller utility der giver en outline i min kode for f.eks. begin..end og if..then
Altså så jeg kan se hvor det starter og hvor det slutter.

Det kan Castalia bl.a., men det kan være der findes en anden lille dims der kun kan det.
Avatar billede martinlind Nybegynder
24. august 2010 - 17:07 #1
opgader din delphi, så kan den også :-) ( host... nok ikke helt samme pris )
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
24. august 2010 - 18:56 #2
Det må du uddybe lidt - jeg har både 2009 og 2010 til rådighed og jeg kan ikke lige se den option på nogen af dem.
Avatar billede martinlind Nybegynder
24. august 2010 - 19:53 #3
hehe... har ikke selv 2010, men regnede med at de fuldte med MS-VS, 2009 var jo kommet pænt efter det, har GExpert ikke noget der kan :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
24. august 2010 - 19:57 #4
Jeg har tidligere haft GExperts installeret, men fandt ikke den funktion.

Har dog set den i CnWizard, men der kommer nye versioner næsten hver uge, så den tør jeg næsten ikke bruge :-)
Avatar billede martinlind Nybegynder
24. august 2010 - 20:02 #5
så er der jo basis for en lille hygge projekt... du må lave det selv :-)
Avatar billede hrc Mester
25. august 2010 - 10:05 #6
Hugo: Jeg er ikke helt med på hvad du søger. Jeg er dog ret sikker på at hvis MS' Visual Studio har det, så har Delphi haft det længe.
Avatar billede hrc Mester
25. august 2010 - 10:10 #7
Åhh. Nu er jeg med. Det er der da i D2009. Der fungerer det allerede for klammerne ({[ men ikke for begin end. I GExperts kan du springe frem og tilbage mellem start og slut vha "Matching delimiter"
Avatar billede martinlind Nybegynder
25. august 2010 - 19:14 #8
hrc >> ms vs2008/2010 er altså ret "fræk" til at styre indryk og vise det osv. og er desværre kommet foran delphi :-(
Avatar billede hrc Mester
25. august 2010 - 21:02 #9
Det har jeg desværre haft lidt på fornemmelsen. Der er tabt terræn siden D7'eren, for dengang var der ikke noget bedre (er min påstand). Derefter er der kommet et par forstyrrende opkøb, nogle dårlige beslutninger (Kylix og D2005), et uheldigt jobskifte og et generel misforhold i antallet af programmører. Er ikke sikker på D2011 er et sundt valg..

Men, bottom line, Delphi 2009 og GExperts kan klare det som Hugo efterspurgte.
Avatar billede martinlind Nybegynder
25. august 2010 - 23:39 #10
Delphi kan ALT :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. august 2010 - 13:36 #11
hrc> jeg har ikke kunnet finde den funktionalitet i GExperts (kun i CNwizard og Castalia) - kan du give mig et hint om hvor jeg skal kigge? De 2 produkter viser en tydelig streg der indikerer begin/end o.s.v.

Jeg har ingen kommentarer til VS da jeg ikke har brugt det i mange år (da hed det vist Visual Basic 2.xx) Men jeg ville da være ked af at skulle droppe min Delphi og skifte til VS. Jeg har altid godt kunnet lide Pascal. Da jeg gik på EDB skole blev vi rent faktisk undervist i TP 7!
Avatar billede hrc Mester
26. august 2010 - 14:52 #12
Det er en af eksperterne. Du kan tilføje knapperne til din kode-skærm. Genvejstasterne er ctrl-alt-right og ctrl-alt-down for hhv. "Move to matching identifier" og "Move to next identifier"
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. august 2010 - 15:12 #13
OK - ikke helt det jeg er ude efter. Jeg vil gerne kunne se det på skærmen som linier.
Jeg må hellere overveje om jeg skal installere CNwizard så.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
01. november 2010 - 13:39 #14
Lukker - fik Castilia og den virker fint til mit behov