Avatar billede Slettet bruger
24. august 2010 - 14:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kvalitetsbærbar, men hvilken ? Hjælp søges

Jeg står og skal udskifte min Dell core2duo 2,2Ghz med en i5`er. Problemet er hvilket mærke den skal være. Har gode erfaringer med de dyre Dell-maskiner, men vil gerne have en til under 9000kr. Lenovo kender jeg ikke men den syntes umiddelbar okay. Har smidt 3 ACER i skraldespanden, så det mærke er udelukket. Kender i nogle andre mærker som er okay, såsom ASUS, MSI, eller ?
Vil nødig trække med en dårlig model de næste par år, grundet fejlkøb. Er der f.eks. nogle mærker i ASUS som er bedre end andre ?
Til sidst; Er det relevant at opgradere fra end core2duo 2.2 til en i5-450 ? Diverse benchmark viser en betragtelig forskel.
Avatar billede Boejle Nybegynder
24. august 2010 - 15:38 #1
Hmm nu skriver du jo godt nok at acer er udelukket :/ men jeg kan da henvise til min "spørgetråd". Jeg endte med en acer, men vi snakker osse om lenovo og HP:

http://www.eksperten.dk/spm/916974#reply_7639706

Jeg håber ikke jeg bliver nødt til at smide min acer i skraldespanden, jeg får den med posten en af de nærmeste dage! :(
Avatar billede kalp Novice
24. august 2010 - 16:00 #2
Jeg kan anbefale HP..
Gode bærbare og man få ret meget for sine penge!

De sælger i7 processor i7-720QM, men vidst ikke noget kraftigere end det (det er dog også ret kraftigt.

Du kan nemt se hvad de har for nogle modeller på deres website:)
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2010 - 16:05 #3
Rigtig god tråd. Tak for den.
Købte forrige år et par Acere til mine venner og kone,- og fik dem lige i hovedet igen. Det handlede primært om et elendigt keyboard. Tænker bare at det godt kan være at maskinen ser fin ud på papir, men når man så har den i hånden skal den ose af kvalitet / godt keyboard / etc. Det skal være en bærbar der kan tåle at være på farten 200 dage om året.
Avatar billede kimtheman Novice
24. august 2010 - 17:59 #4
Ja du kunne vælge en af disse, som har et meget stærkt grafikkort.

http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=779745;791021;4204501

Mobility Radeon HD 5870 er dog det bedste af dem.

Se placering af grafikkort her

http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5870.23073.0.html (Ligger i Class 1 (Se menuen over til højre))

Omkring robusthed så skriver de her

"GX640 er den helt ideelle pc til spil, men egner sig også perfekt til multimedieoplevelser, som arbejdscomputer og til at tage med på farten."

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/161745/MSI-154-Gamer-GX640086NE.html
Avatar billede Boejle Nybegynder
24. august 2010 - 18:08 #5
Så snart jeg har haft min computer i noget tid regner jeg da helt sikkert med at anbefale den eller nyremodeller her inde på sitet. Hvis den derimod slet ikke holder til noget som helst skal jeg osse nok gøre det modsatte! :o

Men ok, jeg regner mest med at min bærbare skal stå herhjemme og hygge sig da jeg jo netop har en mindre bærbar som jeg slæber med alle steder!

En ting du evt. kan tage med i dine betragtninger er at der findes mange super lækre skærme til rimelige penge. Så du kan jo finde en lille stærk bærbar og så ha en større skærm derhjemme. Hvis det da er relevant til dit brug.

Jeg overvejede/overvejer selv denne:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=477710
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2010 - 19:07 #6
Var ved at falde ned af stolen da jeg så pris og spec`s på MSI`en. Hvilket køb !
Læste dog lige i en test at display, keyboard, lysende lamper samt støj og varme, trækker nedaf.
En god GPU er fint, men her er prisen for høj. Så meget gamer er jeg heller ikke. Mere Photoshop og rendering af video. Er MSI et godt mærke ? Kender i noget til ASUS ? Min kone har en AUS og den virker bundsolid. En computercity-mand fortalte at Fujitsu-Siemens var gode driftsikre maskiner, men man kan jo ikke stole på ekspedienternes ærlighed.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. august 2010 - 20:17 #7
En computercity-mand fortalte at Fujitsu-Siemens var gode driftsikre maskiner

Ham der kan du nu godt stole på.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2010 - 19:41 #8
Ikke uden at ryste på hænderne, har jeg nu købt en Acer Timeline 4820TG til 6000. Godt grafikkort, i5-processor, stor HDD og en batteritid på 3-5 timer.
Næsten for godt til at være sandt.... men jeg håber det bedste.
Tak for gode råd og synspunkter.
Avatar billede kimtheman Novice
26. oktober 2010 - 19:49 #9
Tja så er det ikke nemt at få nogle point her når du starter med at skrive
"Har smidt 3 ACER i skraldespanden, så det mærke er udelukket"
Og så henviser vi selvfølgelig ikke til Acer og så ender det med du alligevel køber en Acer...Ja så er det ikke nemt.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2010 - 21:12 #10
Nej, det har du ret i. Svor at jeg aldrig ville eje en Acer igen,- og så kunne jeg alligevel ikke modstå et godt tilbud.
Problemet er når man står med sedler der brænder i hånden og kigger annoncer / er i butikken: Halvdelen af de annoncerede modeller er ikke i butikken. Så enten kan man købe en Dell til 5000 med en ussel celeron i, eller brænde 15.000 af på en Sony med en i3-processor. En klassisk lose-lose situation. What-to do. Øjnede så dette Acer-tilbud i Computer City.

Modtag hermed min undskyldning og tak skal du have for dit svar.
Hav en fortsat god aften.