Avatar billede frankdahl Nybegynder
23. august 2010 - 17:35 Der er 1 kommentar

HDD

For en god måned siden begyndte min pc at køre meget langsomt, og da jeg ikke kunne løse det med virus scannere besluttede jeg at formaterer. Det virkede som at det faktisk virkede, men rimelig hurtigt begyndte jeg at ligge mærke til problemet igen. Min psu døde pludselig og da min pc var til reperation sagde jeg at den var meget langsom selvom jeg lige havde formateret den, så han ville checke hdden. Der var intet galt med den. Nu har jeg så skulle at flytte nogle filer rundt på mine 4 hdd, to interne og 2 externe, hvor jeg opdager at når jeg flytter 8gb rundt mellem min sekundære interne og mine to externe, går det meget hurtigt men når jeg skal flytte filer til eller fra mit c drev så tager det 70-80 min at flytte 5gb selvom det tager 7-14 min at flytte 8gb mellem de tre andre. Nogen der ved hvad problemet er? Er min primære hdd ved at forlade denne verden?

Et lille spørgsmål til. Jeg har windows xp home x32. Jeg har 4gb ram på bundkortet og 512 mb på mit gtx. Pcen kan se 3,37 gb ram på bundkortet, da x32 jo kun kan se 4gb samlet. Vil jeg få 600mb "gratis" hvis jeg opgraderer til 7 x64?
Avatar billede vuffe Nybegynder
23. august 2010 - 21:19 #1
hmm hvad er det for nogle harddiske du har i? og hvor hurtigt er dit c drev? selvom det godt nok lyder usandsynligt langsomt...

du kan jo selv teste dine hard diske for fejl...selvom de virkede for en uge siden, kan de godt have fået bad sectors, det er noget der sker lige pludselig for alle hard diske med tiden (som regel) prøv evt Western digitals program (windlg).