Avatar billede mrHlynsson Nybegynder
22. august 2010 - 21:59 Der er 4 kommentarer

Låse program'er??

1)
Jeg har for noget tid siden set et program hos en ven som hvis nok giver alt hardware en bestemt "kode" så at når man pillede en fx. et SD-kort ud så kunne computeren ikke start op.

Nogen som har kendskab til sådan en program???

2)
Og så kunne jeg godt tænke mig et program til at låse mapper med.
Kun låse, ikke skjulle dem og hvis det er muligt så må det gjerne være så nemt at man bare kan højreklikke på dem og låse op og i?

MvH Jonas
Avatar billede folk2003 Nybegynder
23. august 2010 - 12:06 #1
1) Dette program kan ordne det, du efterlyser. Det er ikke freware. Det knytter dit logon til en usb-nøgle, som skal være indsat i computeren for at starte denne.
http://www.rohos.com/products/rohos-logon-key/

2) Dette program kan ordne mapper, filer etc. Det er freware
http://www.fspro.net/my-lockbox/

Er det, hvad du efterlyser?
Avatar billede mrHlynsson Nybegynder
23. august 2010 - 14:18 #2
Det første er kanon, men det andet det skjuler mappen og det var ikke lige det jeg var ud efter. Der skal bare være kode på..
Avatar billede mrHlynsson Nybegynder
24. august 2010 - 20:21 #3
Nu har jeg installeret Rohos Logon Key, men da jeg ville bruge det første gang så lukkede jeg min computer og pillede kortet ud. Da jeg så skulle bruge den igen så kommer jeg kortet i og tænder computeren. Da jeg så tryger Login by USB key, så skriver den "USB Key is not inserted" og jeg kan ikke gøre noget for at komme ind. Jeg har også prøvet i fejlsikker tilstand og det hjælper ikke????

HJÆLP
Avatar billede folk2003 Nybegynder
26. august 2010 - 08:49 #4
Det har jeg ikke været ude for. Jeg bruger selv Rohos. Men prøv at lade være med at sætte nøglen i, før du har computeren opppe at køre.